Egy ismerősöm átküldött egy e-mail-ben érkezett ajánlatot.
Átolvastam, és furcsa érzés kerített hatalmába. Ismét egy tehetséges, de a piacnak erősen ártó versenyző. Láthatóan nem az átverős típus, de félig informált kollega.
Első okosság, hogy a keresőmarketing szót kategórikusan kereső marketing-nek írja. Nem vagyok nyelvész, de szerintem keresőmarketing a helyes kifejezés. Tudom, szőrszálhasogatás, mégis. Vajon mennyire figyel oda a részletekre a T. kollega, ha az ajánlott tevékenység nevét sem helyesen használja?
A következő, és innentől rendkívül zavaró hiba, hogy nem tesz különbséget a keresőmarketing és az optimalizáció között. Sőt, erősen összemossa a két, alapjaiban különböző műfajt:
A statisztikák szerint a legtöbb honlapot, webáruházat a kereső eszközökön ( google yahoo ) kersztül találják meg. Hogyan lehetséges ez? A megoldás a kereső marketing. Nyilvánvaló tehát, hogy ezekben ajánlatos minél jobb helyezést elérnünk az általunk érdekelt szavakra szópárokra. Ez a jelenlét a legolcsóbb és leghatékonyabb fajtája oldalaink népszerűsítésének, cégünk reklámjának.
És így magyaráz a weboldalon:
Kereső optimalizálás, vagy kereső marketing szolgáltatásunkkal megnöveli honlapja látogatottságát, célirányos látogatói lesznek, megsokszorozza megrendeléseit, vásárlói számát.! Célunk, hogy a potenciális ügyfelei, érdeklődők egyszerűen és gyorsan megtalálják az ön honlapját, úgy hogy a kulcsszavakra, szópárokra történő kereséseknél a keresők ( google, yahoo stb. )által visszaadott találati lista első oldalain szerepeljen.
Vagy az e-mail-ben:
A kereső marketing része, hogy honlapját, keresőkbe (egyesek állítása szerint több száz van, ez nem igaz, néhány van, és ezek közül is kevesebb melyeket leginkább használnak. ,link katalógusokba regisztráljuk. (Pl lap.hu, lapozz.hu stb.)
Namost akkor hogyan is van ez? Egyesek állítása szerint sok száz kereső van de ez nem igaz??????
(Szerintem is sok száz kereső van, számukat akár ezrekben is mérhetnénk 🙂
Valószínű, hogy a fogalmazás botlott el egy kicsit, de a sok ezer kereső között egyértelmű hogy néhányra érdemes csak odafigyelni Magyarországon…. Közöttük is kiemelt jelentőségű a Google. De hogy ne lenne sok száz kereső????
Ráadásul – szerintem – a keresőmarketingnek nem része hogy online katalógusokban regisztráljuk az oldalt. Vagy esetleg a keresőmarketingnek nem része, de a kereső marketingnek igen
Tovább olvasgattam:
Elsők között a google és egyéb keresőkben: Kereső marketing: Árajánlatot csak a pontos kulcsszavak, szópárok ismeretében tudunk adni. Az árajánlat függ a szavak, szópárok mennyiségétől, a találatok számától a google keresőkben, és a konkurens lapok erősségétől.
Hmm. Nem feladatom az ajánlatot tevő szakmai tudásában kételkedni, de egy dolgot azonban fontosnak tartok: Jó lenne egységes kifejezéseket kialakítani, használni, és ugyanazon tevékenységet érteni ezalatt. Mert pont elég az, hogy vannak a piacon akik megpróbálnak a zavarosban halászva pénzt levenni a hozzá nem értő cégekről.
Szerinted?
——————————————
Utólagos bejegyzés:
Ezt találtam a Google saját oldalán:
There are a few warning signs that you may be dealing with a rogue SEO. It’s far from a comprehensive list, so if you have any doubts, you should trust your instincts. By all means, feel free to walk away if the SEO:
- (…)
- doesn’t distinguish between actual search results and ads that appear in search results
Vagyis:
Van néhány jel, melyből lehet arra következtetni hogy csaló SEO-val van dolgod. (…) Hagyd ott ha a SEO szakember:
- (itt van több is a felsorolásban, de én csak egyet emelek ki)
- nem különbözteti meg a keresés eredményét (organikus találat), és a hirdetést a találati oldalon