Készíts egy kampánytervet

és büdzsét. Keresőmarketingre. És ez előfordul nem egyszer, nem kétszer, de sokszor.

És természetesen én készítek, mert ez a kérés. Ugyan elmondom, hogy ezt nehéz, a keresések változnak, a piac is erősen változó, de mégis, ha a marketingesek ebben gondolkodnak, akkor ez lesz. Büdzsét csinálunk, hirdetési szövegeket, és kulcsszó listát. És amikor elindul a kampány, akkor sutba az egésszel, mert nem a büdzséhez lesz igazítva a kampány, hanem a piaci igényekhez. Vagyis azok változásához.

Ha egy pénzügyi vállakozás lenne az ügyfelem, lehetőségem lenne megkérdezni hogy akkor ugyan, adjon már nekem egy 60 napos tervet, hogy melyik részvényt mikor szeretné megvenni, és mikor eladni. És akkor biztosan megértenék hogy ez nem olyan.

A másik természetesen a büdzsé kérdés. Mert aki gondolkodik, az nem 1 milliót szeretne költeni, hanem a ROI alapján a legjobb helyre tenni a pénzt (befektetni).

A klasszikus marketingben nincs arra alkalmas eszköz hogy a ROI-t külön méregetni lehessen. De a keresőmarketingben lehetséges. Hiszen ott van a konverzió, annak van értéke, ára, szépen számolható a megtérülés. (Persze ez elméletben egyszerűbb, de a gyakorlatban kicsit korrigálva azért jól kialakíthatóak rendszerek)

Vagyis ha a befektetett 100 forint 115 forintot hoz profitban, akkor mennyi legyen a büdzsé? Ugye, egyből visszakérdeznél, hogy meddig lehet ezt az értéket hozni. 100 ezer forint vagy 1 millió költésig? Vagy 100 millióig? Mert mindegy hogy mennyi az annyi, a büdzsé értelmét veszti egyből.

Szóval a kampányterv legyen inkább stratégia. Hogy hogyan vá gjunk bele. De onnantól már olyan mint a vito #rlázás. egyszer erről, egyszer arról fúj a szél, vannak még mások is a pályán, hozzájuk is kell igazodni, szóval elég összetett dolog. De mutass nekem egy vitorlás versneyzőt aki előre le tudja írni (és aztán ugyanazt végre is hajtani) két héttel a verseny előtt hogy mikor merre milyen vitorlával).

A múltkor eszembe jutott egy érdekes hasonlat. Olyan mint a skót duda. egy helyen megy bele (büdzsé), és sok helyen jön ki belőle a hang (a sok síp), és nehéz rajta játszani. De akinek sikerül, annak jól szól 🙂

A téma bennem volt már régen (nem egyszer írtam róla), de most ismét beugrott, sőt egy-két hasonlatot innen kölcsönöztem: searchengineland és a büdzsé dologhoz pedig innen.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink