Az összes ügyfelemnek ajánlom a Google Analytics forgalom elemzést.
Nagyszerű eszköz, rengeteg dologra fény derül bogarászás közben.
Mutatnék azonban kettőt, mindegyik a maga nemében páratlan:
Az első példa egy bolt, akinek weboldala alapvetően, a hirdetés nélkül is komoly forgalmat bonyolít. Igazi bolt nincs, csak amolyan levező dolog, hogy szeretném ezt vagy azt.
A grafikon januártól a mai napig mutatja az oldal forgalmát, a kiemelt rész pedig a kampányidőszakot.
A kampány eredménye: Dupla forgalom, nulla eladás.
Vajon mivel van gond? A hirdetéssel vagy a weboldallal, esetleg az ajánlat volt rossz?
Tippelési időszak után elárulom a megoldást.
A másik cég szintén kereskedőcég, de egy másik iparág.
A megjelölt időszakban a hirdetések nélkül is hihetetlenül felfutott a forgalmuk (pedig nekik a Karácsony egyáltalán nem szezon). Majd egy leesés, és kikerült a friss, teljesen újradesignolt oldal.
A forgalom olya zúgott, hogy meg kellett vizsgálnom mi a bibi. Természetesen optimalizált oldal a friss is, de valahogy nem akarja (azóta sem) a Google jobb helyre hozni. De a forgalom visszaesésének nem ez az egyetlen oka. AZ emberek sem szeretik az oldalt, mi sem mutatja jobban mint ugyanerre az időszakra a Bounce Rate grafikon:
Nos, vajon ennél a cégnél hol a bibi?
(itt is adok később megfejtést, de addig is, lehet találgatni)