Két megdöbbentő forgalmi statisztika

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

Az összes ügyfelemnek ajánlom a Google Analytics forgalom elemzést.
Nagyszerű eszköz, rengeteg dologra fény derül bogarászás közben.
Mutatnék azonban kettőt, mindegyik a maga nemében páratlan:

Az első példa egy bolt, akinek weboldala alapvetően, a hirdetés nélkül is komoly forgalmat bonyolít. Igazi bolt nincs, csak amolyan levező dolog, hogy szeretném ezt vagy azt.
A grafikon januártól a mai napig mutatja az oldal forgalmát, a kiemelt rész pedig a kampányidőszakot.
A kampány eredménye: Dupla forgalom, nulla eladás.

Media_httpamadeoblogc_cfyrd

Vajon mivel van gond? A hirdetéssel vagy a weboldallal, esetleg az ajánlat volt rossz?
Tippelési időszak után elárulom a megoldást.

A másik cég szintén kereskedőcég, de egy másik iparág.
A megjelölt időszakban a hirdetések nélkül is hihetetlenül felfutott a forgalmuk (pedig nekik a Karácsony egyáltalán nem szezon). Majd egy leesés, és kikerült a friss, teljesen újradesignolt oldal.

Media_httpamadeoblogc_oeixe

A forgalom olya zúgott, hogy meg kellett vizsgálnom mi a bibi. Természetesen optimalizált oldal a friss is, de valahogy nem akarja (azóta sem) a Google jobb helyre hozni. De a forgalom visszaesésének nem ez az egyetlen oka. AZ emberek sem szeretik az oldalt, mi sem mutatja jobban mint ugyanerre az időszakra a Bounce Rate grafikon:

Media_httpamadeoblogc_csnou

Nos, vajon ennél a cégnél hol a bibi?
(itt is adok később megfejtést, de addig is, lehet találgatni)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink