Már egy ideje használom az új AdWords interface-t, de nem volt még időm felfedezni minden újdonságot.
Csak szép lassan, itt a hétvége (mely nagy részét ismét munkával töltöttem), viszont elkezdtem használni az új felület két igen addiktív szolgáltatását.
Mindkettő igazából report kiemelve a felületre, használható formában.
Az első az a SQR, vagy Search Query Report. Ezt futtatva látszik hogy mely kulcsszavakkal kerestek ránk.
De mostantól nem kell elzarándokolni a Reportok fülre, és ott futtatni, hanem egyszerűen kiválasztva bal oldalt a kampányt vagy reklámcsoportot, katt a Keywords fülre:
Majd jobb oldal a Filters and Views legördülőre:
Ezen belül a Segment by query match type-ra, és voilá.
Ott figyel a SQR.
De ezzel nincs vége. Belekattintva a táblázatba a kulcsszóra:
Lehet szépen választani hogy melyik megfeleltetés tetszik legjobban.
A másik kiemelt report a szintén sűrűn használt (vagyis sűrűn használandó!) report, amely a most használt reporttal szemben, amely a keresés legfontosabb reportja, a tartalom legfontosabbja.
A Placement Performance abban segít, hogy a Google által a megadott kritériumok alapján választott weboldalak hogyan teljesítenek. Például itt sorba raktam megjelenések száma szerint, majd amelyek nem hoztak kattintást, azokat kivettem:
Lehet választani hogy kampányszinten vagy csak reklámcsoport szinten történjen a tiltás.
Kiválasztva egy URL-t lehet tovább elemezgetni azt, hogy miért és hogyan jutottak el hozzánk:
Remélem vannak még hasonló módon jól kialakított gyöngyszemek az új felületen. A gond, hogy ezt is sikerült ügyesen rejteni, nem egyértelmű, nem adja magát.