Van egy mondás, tetszik:
Valahogy így vannak ezzel a Google-nél is.
Idézek a vállalati tízparancsolatból:
1. Focus on the user and all else will follow.
From its inception, Google has focused on providing the best user experience possible. While many companies claim to put their customers first, few are able to resist the temptation to make small sacrifices to increase shareholder value. Google has steadfastly refused to make any change that does not offer a benefit to the users who come to the site:
Magyar (nem irodalmi!) fordításban
Vagyis fókuszálj a felhasználóra, és az összes többi jön majd magától (gondolom itt a pénzre és a profitabilitásra gondoltak).
A Google születésétől fogva az elérhető legjobb felhasználói élményre koncentrált. Amíg sok cég azt mondja hogy a vevő az első, addig kevésnek sikerül ellenállni a kísértésnek hogy apró áldozatokkal nem emeljék a részvények értékét. A Google álhatatosan visszautasított bármely olyan változtatást amely nem hoz valamilyen előnyt a felhasználó számára.
A fordításban a magyarban múlt időben jelenik meg a visszautasított és a koncentrált szavak. Valójában az eredetiben használt igeidő a Present Perfect, vagyis a Befejezett Jelen.
Valami olyan jelentéssel, hogy a múltban kezdődött, és a mostani pillanatig tartott (nem szólva arról, hogy innentől mi lesz).
Természetesen magában hordozza annak a lehetőségét hogy a jövőben is ez fog történni, de annak a lehetőségét is hogy nem. Innentől viszont érdekes olvasata van a tízparancsolatnak.
Hogy miért jutott ez eszembe?
Hát, az utóbbi időszakban több olyan változás történt, amelyek egy része sokkal lassabb volt mint várható lett volna (mondjuk a Parkolt Domain-ek tiltásának lehetősége), bevezettek olyat amely szolgáltatást inkább opt-in mint opt-out beállítással kellett volna bevezetni, nem kapok értelmezhető magyarázatot a problémafelvetésemre, A Content Network külön licit még mindig nem alapbeállítás, az viszont opt-in, és van még egy pár.
Persze meg kell említenem azt a tényt, hogy jelen pillanatban ők a legjobb keresőmarketing rendszer kitalálói és üzemeltetői, egy nagyszerű és hihetetlen szofisztikáltságú dolgot hoztak létre, ezzel munkát, piacot és hirdetési lehetőséget adva hazánkban is sok tízezer embernek, cégnek.
Vagyis a dícséret nem szabad hogy elmaradjon. Ennek ellenére a kritika segít nekik is jobbá tenni azt ami jobbá tehető. Hiszen a 10. parancsolat:
10. Great just isn’t good enough.