A képek illusztrációk, ne zavarjon meg!
Képzelj magad elé egy kockát, mondjuk minden oldala 1 méter.
Mennyi a felülete? Egyszerű, hiszen 6 oldala van, akkor összesen 6 négyzetméter.
Ha ezt a felületet hirdetési felületeként kezeljük, akkor van 6 négyzetméter hirdetési felületünk. Ha ügyesek vagyunk, akkor egy felületet többször is el lehet adni, hiszen váltakozhatnak a hirdetések. De akkor is, ha momentán naponta 100.000 ember elhalad a kocka előtt (mert olyan jó helyen van a kocka), akkor is, max 100.000 féle kontaktus tudunk áruba bocsájtani. egy hirdetőnek, vagy 100 hirdetőnek, mindegy, akkor is marad a 100.000 kontaktus., Azt kell beárazni.
De okosabbak vagyunk mint mások, nálunk attól függően jelenik meg hirdetés hogy ki közelít. De ezzel csak annyit értünk el, hogy egy kontaktust drágábban lehet eladni. Növekedési lehetőség?
Ezt a helyzetet oldotta meg a Google egy kardcsapással, és valahogyan úgy, mintha elkezdenénk további apró kis kockákra szelni a mi nagy kockánkat. Ha megfelezem az oldalakat egy vágással, akkor lesz 8 darab olyan kockám amely egyenként 0,5x,0,5×6 vagyis egyenként 1,25m2 felületű kocka. Vagyis abból 8, akkor összesen duplájára nőtt a felülete, mostantól 12 négyzetméreten hirdethetünk.
A Google ennél apróbb kockákra osztotta azt ami neki van.
Ügyes húzás.