Végre. Nagyon kellett már hogy javítva legyen az AdWords konverziós definícója.
Eddig ugye a konverzió csak egyszer történhetett meg.
Vagyis ha beállítottad hogy legyen konverzió az is ha regisztrál a vásárló, majd azt is hogy vásárol (és csak ebben a sorrendben tud vásárolni), akkor a vásárlások nem lettek mérve. Mert akit egyszer konvertáltunk, azt nem lehet konvertálni ismét – logika alapján.
Na ja. Ha a szóhoz ragaszkodunk, akkor megtéríteni tényleg csak egyszer lehet egy embert, de a pásztornak az is infó, hogy onnantól hányszor megy el a gyülekezetbe (de szép példa 🙂
Szóval végre itt van, megérkezett, és az új AdWords felületen elérhető is lesz majd.
A megkülönböztetés szerint lesz majd Konverzió (1 per klikk), valamint Tranzakció (több per klikk)
Szépen lassan be lesznek a változtatások építve a felületbe, de az AdWords Editorba és az AdWords API-ba is.
Van egy újabb, említésre méltó változás is a rendszerben. A Google fokozatosan áttér a tavaly megvásárolta DoubleClick rendszerére (rámész egy AdWords hirdetésre, és alul látszik hogy hová mutat:)
A lényeg azonban az, hogy bevezetésre kerül majd a Tartalmi Hálózatban egy pár olyan újítás, amelyek érdekesebbé és hatékonyabbá tehetik majd a Tartalmi Hirdetéseket.
Ezek sorban:
Frequency Capping
Vagyis az a lehetőség, hogy maximálják, hogy egy ember hányszor láthatja max a hirdetést.
Frequency Reporting
Egy olyan report amely megmutatja hogy hány ember látta a hirdetést (nem azonos az Impression-nel!), valamint az impressiont ezzel a számmal elosztva kiderül hogy egy ember átlagosan hányszor látta a hirdetést.
(emlékeztek még erre a bejegyzésre?)
View-Through Conversions
Egy kis áttekintés arról, hogy hány ember ment el az oldalra miután látta a hirdetést. (na ez a legzűrösebben elmagyarázott dolog, nagyon homályos hogy mit is érthetünk ez alatt). Láthatóan nem katt és CT-ról van szó, hanem mondjuk a későbbi kattokhoz hozzárendelni az azt megelőző ad view-kat (ez tipp, nem tudom így van-e). Mindenesetre érdekes lesz!