Ahogyan itt jobb oldalon is megjelenik a hirdetés:
Vagyis ha úgy érzed, akkor lapozhatsz a hirdetések között.
Az első lapozásnál még csak egyik irányba működik (mondjuk esetünkben lefelé), ezért a nem működő lapozógombot kiszürkíthették volna.
Azt azonban hogy a hirdetések között a látogatók lapozgassanak, kicsit túlértékeltnek érzem.
Valahogyan nem érzem benne hogy ez reális igény kielégétésére született megoldás lenne.
De lehet hogy tévedek…
És máris megtaláltam mire használható még a lapozás funkció.
Szépen tesztelni lehet vele az AdSense hálózatban megjelenő hirdetések sorrendjét.
Íme, egy példa. A legfelsőn kettőt lapoztam, a másodikon egyet, a harmadikat hagytam érintetlenül. Az eredmény?
Végül is, most jöttem ráegy érdekes dologra ezzel kapcsolatban.
A lapozással adott helyen megjeleníthető több hirdetés is mint ahány pozíció van.
De aki hajlandó a hirdetést görgetni, az TÉNYLEG keres valamit.
Vagyis amikor kattint, akkor nagyon kevés ad view mellett relatíve magas CTR adódik.
Vagyis megeshet hogy a hirdetés egy olyan helyen ahol 3 pozíció jelenik meg, a negyediknek lesz a jegjobb átkattintási aránya. De ezzel a minőségi pontszáma nő, feljebb kerül, és ott rosszabbul teljesít majd (átkattintási arány csökken – de ezzel visszakerül a negyedik helyre). És fel le ingázik.
Viszont a NAGYON szemfüles hirdető játszhat olyan weboldalakra és hirdetési csoportokra ahol megtörténik a hirdetésben lapozás, hogy nem kerül a megjelenített pozíciókba, viszont a lapozás után igen. Perzse ehhez kellenek a NAGYON releváns hirdetések az első három helyen, különben nem fog a látogató kattintani. És eléri azokat a hirdetőket akik egy hirdetésben is hajlandóak gördíteni. Talán csak az von le a látogató értékéből, hogy ha az első három hirdetés nem tetszett neki, akkor mitől tetszene éppen a negyedik?