Kulcsszavak használata reloaded

Egyszerű téma, de mégsem. Ez az egyik legfontosabb beállítás amikor Search kampányt készítek. Lássuk miért, és vegyük sorban ismét a lehetőségeket.
Azt tudjuk, hogy egy kulcsszónak vagy kifejezésnek összesen 4 féle beállítási módja lehet (bocs, innentől nem használok magyar kifejezéseket, nem beszélni madzsar számítástechnikában)
Szóval négyféle beállítás létezik:
1, Broad
2, Phrase
3, Exact
4, Negative
És a haladók a negatívon belül is beállíthatják mind a három féle módon, vagyis igazából 6 az a négy.
A Broad beállításban a rendszer a legtágabban értelmezett megfeleltetést alkalmazza. Vagyis ha mondjuk azt a kifejezést írtad be hogy piros virág, akkor megjelenik arra a keresésre hogy piros, de arra is hogy virág. Viszont arra is, ha a keresés az hogy piros autó!  Hiszen a megfeleltetés a tág megfeleltetés, vagyis a keresésben előfordulhat az egyik, a másik, vagy mindkettő, a rendszer akkor is használhatónak érzékeli a beállítás miatt. De ugyanígy a kék virág keresésre is megjelenik.
A Phrase beállításban (a szó a két „macskaköröm” közé kerül), már kicsit szigorúbb a megfeleltetés. Kerülhet elé vagy mögé egyéb szó a keresésnél, amíg a kifejezés szórendje megjelenik a keresésben, addig részt vesz a kifejezés az aukcióban. vagyis az előző példa esetén, „piros virág” kulcsszó esetén megjelenik ha a keresés az hogy piros virág fotó, de nem jelenik meg ha a keresés az hogy virág fotó piros.
Exact beállításban (a kifejezés [szögletes zárójelek] közé kerül), CSAK és kizárólag akkor jelenik meg, ha a keresés PONTOSAN egyezik a megadott szóval.
A Negative beállítás értelemszerűen a kizárást jelenti, mondjuk kedvenc példám, amikor a betét kifejezésre akkor is megjelennek bankos hirdetések amikor a keresés az hogy intim betét vagy motor fék betét. Például a MossPlastics.com-nak ajánlom kizáró szóként a melltartó szót:
Media_httpjabjabblogc_amdwt
És innen teljesen természetes a kérdés: Melyiket használjam?
Kezdjük az elején.

Broad: Kulcsszó „halászatra” nagyszerű, de a túl tág beállítás sok sok nem oda illő megjelenést, és ezzel alacsony CTR hozhat, ami csökkenti a Minőségi Pontszámot. CSAK akkor ha kétszer meggondolva is értelmesnek gondolod. Ha még nem használtad az új AdWords felület Kulcsszó eszközét, akkor itt az ideje!

Media_httpjabjabblogc_gxarg

Ha a kifejezés nem egy, hanem több szóból áll, akkor már NAGYON kérdőjeles, ha három vagy annál több szóból áll, akkor PÉNZKIDOBÁS.

Phrase: Egy jó egyensúly a Broad és az Exact között. Ne feledd, egy szavas kifejezésnél ugyanaz mint a Broad! Hasonlóan a Broad beállításhoz, használható új keresések „felfedezésére”, de jóval kisebb mértékben

Exact: Tökéletes kontrollt ad, viszont erősen limitál. Mivel jól célzott, érdemes neki kicsivel magasabb lcitet adni mint a többinek. Nyugodtam használható az egyező kifejezés Phrase match type-pal együtt, a rendszer ugyanazon minőségi pontszámot adja mindhárom megfeleltetés esetén (és ez nem változik azzal ha mondjuk másolod egyik helyről a másikra). Használata esetén érdemes figyelni a Reportokban a nap órái szerinti lekérdezésnél az Exact Match Impression Share értékeket. Ha 80% fölötti folyamatosan, akkor jól végzed a dolgod :-).

Negative: Ezzel „szűrjük” az oda nem illő kiegészítő kifejezéseket. Egészen fura egyezések is adódhatnak, gondoltad volna hogy a mikro- és középvállalkozásokat van ahol mkv-nak rövidítik, és ezzel egyből nagyszerű versenytársat kaptunk az mkv kiterjesztésű file-ok kibontásával küszködő keresőkkel? mkv -ra keresve kiderül. Ilyenkor nyilván nem az mkv-t kell tiltóra tenni, hanem a matroska, vagy a kiterjesztés, tömörítés, to avi stb szavakat.

És a legtrükkösebb része az egésznek, a Negative megfeleltetés Phrase és Exact „üzemmódban„.

Erre szerintem egyszer majd visszatérek, én is bele szoktam gabalyodni…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink