Már megint a kulcsszavak. Nehéz pálya.
Egy olyan piacon mint Magyarország, a legtöbb hirdető azzal küzd, hogy nincs elég keresés amely kiszolgálná az ő hirdetési igényeit.
Egy fejlett és nagyobb, erősebb piacon a hirdetőknek más gondjaik vannak. Mondjuk a túl sok felhasználó közötti szűrés, a nagyon magas licitek (erős verseny, sokkal erősebb mint itthon), a kulcsszavak pontos használata.
Nálunk jelenleg (egy-két nagyon erős kulcsszót és párosításokat kivéve: mondjuk hitel vagy biztosítás) a probléma inkább az, hogy hol vannak a lehetséges ügyfelek, és nem az hogy túl sok keresésből meg kell találni a kifizetődőt. De ami késik nem múlik, lesz még itt nagy tolongás 🙂
Nálunk a legjobban működő kulcsszavak az egy szavas leíró szavak, ilyenek a hitel, biztosítás, notebook, szálloda vagy az autó.
Képzeld el, hogy egy licit ilyen szavakra már nem 200-500Ft-ig terjed, hanem mondjuk 4€. (amin egy jó landing page sokat segíthet), de mégis, akor 25%-os konverzió mellett SEM éri meg hirdetni.
Ilyenkor (és nem csak ilyenkor!) érdemes kicsit szűkíteni. A lehetőségek tárháza (a kulcsszavak használatán belül):
– negatív kulcsszavak
– Phrase (kifejezés) és Exact (pontos) match (megfeleltetés) használata a Broad (tág) match helyett.
– Long Tail Stratégia használata
Maradjunk az egyszerűnél, legyen a téma most a kulcsszavak használata.
Ráadásul egy kis figyelmeztetéssel egybekötve. A Broad match nem az aminek tűnik, erre leggyorsabban a Search Query Report használatával lehet rájönni.
Vegyünk egy kulcsszó párosítást, mondjuk legyen az a rózsaszín párduc
Ha a pontos megfeleltetést alkalmazom, akkor csak a rózsaszín párduc keresésre jelenik meg a hirdetés, ez egyértelmű.
Ha a Phrase megfeleltetést, akkor megjelenik a rózsaszín párduc áruház vagy rózsaszín párduc plüssállat vagy mondjuk a rózsaszín párduc matrica keresésekre is. Eddig még mindig rendben.
Mi történik akkor, ha mindenféle „” és [] jelek nélkül írom be a két szót kulcsszónak?
No itt a baj. Mert akkor a hirdetés megvadul, és megjelenik a fehér párduc vagy a rózsaszín bugyogó keresésekre is. Ráadásul ezeknél a kereséseknél a minőségi pontszáma feltehetően alacsonyabb mint a versenytársaké, így a hirdetés megjelenik, kattintás (lejjebb került) nagyon kevés, a CT csökken, ez befolyásolja a Minőségi Pontszámot, stb, stb, stb. Vagyis magasabb licit szükséges. Még akkor is, ha nincs verseny egy adott keresésnél, csak a te hirdetésed jelenne meg.
Most akkor egy pár gondolat:
– az AdWords-ben az alapbeállítás a Broad match
– a magasabb licittel a Google jár jól.
Megéri odafigyelni?