Kulcsszavak használata

Tartalomjegyzék

Már megint a kulcsszavak. Nehéz pálya.

Egy olyan piacon mint Magyarország, a legtöbb hirdető azzal küzd, hogy nincs elég keresés amely kiszolgálná az ő hirdetési igényeit.

Egy fejlett és nagyobb, erősebb piacon a hirdetőknek más gondjaik vannak. Mondjuk a túl sok felhasználó közötti szűrés, a  nagyon magas licitek (erős verseny, sokkal erősebb mint itthon), a kulcsszavak pontos használata.

Nálunk jelenleg (egy-két nagyon erős kulcsszót és párosításokat kivéve: mondjuk hitel vagy biztosítás) a probléma inkább az, hogy hol vannak a lehetséges ügyfelek, és nem az hogy túl sok keresésből meg kell találni a kifizetődőt. De ami késik nem múlik, lesz még itt nagy tolongás 🙂

Nálunk a legjobban működő kulcsszavak az egy szavas leíró szavak, ilyenek a hitel, biztosítás, notebook, szálloda vagy az autó. 

Képzeld el, hogy egy licit ilyen szavakra már nem 200-500Ft-ig terjed, hanem mondjuk  4€. (amin egy jó landing page sokat segíthet), de mégis, akor 25%-os konverzió mellett SEM éri meg hirdetni.

Ilyenkor (és nem csak ilyenkor!) érdemes kicsit szűkíteni. A lehetőségek tárháza (a kulcsszavak használatán belül):

– negatív kulcsszavak

Phrase (kifejezés) és Exact (pontos) match (megfeleltetés) használata a Broad (tág) match helyett.

Long Tail Stratégia használata 

Maradjunk az egyszerűnél, legyen a téma most a kulcsszavak használata.

Ráadásul egy kis figyelmeztetéssel egybekötve. A Broad match nem az aminek tűnik, erre leggyorsabban a Search Query Report használatával lehet rájönni. 

Vegyünk egy kulcsszó párosítást, mondjuk legyen az a rózsaszín párduc

Ha a pontos megfeleltetést alkalmazom, akkor csak a rózsaszín párduc keresésre jelenik meg a hirdetés, ez egyértelmű.

Ha a Phrase megfeleltetést, akkor megjelenik a rózsaszín párduc áruház vagy rózsaszín párduc plüssállat  vagy mondjuk a rózsaszín párduc matrica keresésekre is. Eddig még mindig rendben.

Mi történik akkor, ha mindenféle „” és [] jelek nélkül írom be a két szót kulcsszónak?

No itt a baj. Mert akkor a hirdetés megvadul, és megjelenik a fehér párduc vagy a rózsaszín bugyogó keresésekre is. Ráadásul ezeknél a kereséseknél a minőségi pontszáma feltehetően alacsonyabb mint a versenytársaké, így a hirdetés megjelenik, kattintás (lejjebb került) nagyon kevés, a CT csökken, ez befolyásolja a Minőségi Pontszámot, stb, stb, stb. Vagyis magasabb licit szükséges. Még akkor is, ha nincs verseny egy adott keresésnél, csak a te hirdetésed jelenne meg.

Most akkor egy pár gondolat:

– az AdWords-ben az alapbeállítás a Broad match

– a magasabb licittel a Google jár jól.

Megéri odafigyelni?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink