Mert van ilyen is. Nem csak vaktában bele a közepébe hogy mondjuk hőscincértüdőcsúcs.
Sokféleképpen lehet kulcsszavakat használni, ráadásul a magyar nyelv fránya ragozásai is bekavarnak.
Az angol beírja hogy „wheel”, erre nekünk be kell írni ugye hogy kerék, kerek, kerekek, de a kérek és a kérék már nem jó.
Nézzük milyen kulcsszó használati módokat enged mondjuk a Google AdWords (dícséret nekik, ugyanis akadály nélkül veszik a mi furcsa, sokpöttyös karakterkészletünket!):
- Broad – vagyis tág értelemben vett
(példa: motor – megjelenik a hirdetés akkor ha arra keresnek hogy „motor„,
de megjelenik akkor is ha arra keresnek hogy „motor gázkar„ - Phrase – kifejezés
(példa: motor bolt – megjelenik a hirdetés ha arra keresnek hogy „motor bolt budapesten„,
de nem jelenik meg ha arra hogy „budapesti bolt motor„ -
Exact – pontos
(példa: motor alkatrész – megjelenik ha arra keresnek hogy „motor alkatrész„,
nem jelenik meg arra hogy „motor alkatrész bolt„) - Negative – negatív szó, vagyis kizáró
(példa: kormány, negatív szó: -koalíciós – vagyis a „kormány” szóra megjelenik a hirdetés,
de a „koalíciós kormány” kifejezésre már nem)
Ha innen elvonatkoztatunk egy kicsit, és elképzelünk egy ügyfelet egy vállalkozással, aki egy nagyszerű weboldalon keresztül szeretne eladni mondjuk 10 féle terméket. Minden termék egészen jól körülírható kulcsszavakkal, de mindegyikhez tartozik legalább 5 kulcsszó, mindegyiket többes számban is szeretné használni, valamint adott a kulcsszavak együttes használata. (húú, ez most nekem is bonyolultan hangzik visszaolvasva, kell ehhez egy példa)
Példa:
Kulcsszavak: fejhallgató, pda, telefon, bluetooth, gsm
Többes számban: fejhallgatók, pda-k, telefonok
Együtt: pda telefon, gsm telefon, bloetooth pda, telefon fejhallgató, gsm telefon fejhallgató, bluetooth fejhallgató, pda bluetooth fejhallgató, stb,stb.
Most jön a milliós kérdés. Vajon mennyi adminisztrálnivaló lesz ezzel az ügyféllel? Naponta beállítgatni, ellenőrízni a helyezéseket, a liciteket, esetleges új kulcsszavakat (mondjuk bt füles), valamint a versenytárakat figyelni, a hirdetések szövegét ellenőrízni, stb, stb.
Ugye, első ránézésre is soknak tűnik.Biztosíthatlak, hogy második ránézésre is sok, sőt, sokkal több meló.