Tudom, millió féle kutatás létezik, és általában annak hiszünk ami azt mutatja ki amit egyébként is szeretnénk hallani.
Vagyis a mobiltelefonosok azt a kutatást mutogatják miszerint a telefon és az agytumor között nincs összefüggés (bár kezdem azt hinni hogy van, amikor sokan hívnak, mindig megfájdul a fejem).
Most itt van egy olyan kutatás, amely részben választ ad az egyik, régen feltett kérdésemre.
Keresőmarketing vagy optimalizálás?
A keresés a „fuel-efficiency”, vagyis „üzemanyag fogyasztási hatékonyság” esetében:
– Azok, akik látták a Honda hirdetését a felső pozícióban, 16%-kal nagyobb valószínűséggel tekintették a Honda-t üzemanyagtakarékos autónak
– 42%-kal magasabb volt a márkanév felidézés ha amikor a Honda hirdetése szerepelt az organikus találatok tetején ÉS a hirdetések első helyén IS.
– Vásárlási hajlandóság emelkedett ha a Honda hirdetése a keresési találatok ÉS a reklámok között is szerepelt.
A kontrollcsoportnak nem szerepelt sem a találatok, sem a hirdetések között a Honda neve.
A teljes kutatás letölthető innen.
Valahogy ide kívánkozott, egyszer már írtam róla, de ismétlésnek:
Az optimalizálás lassabb, és a cég tevékenységeire érdemes optimalizálni.
A keresőkben való hirdetés azonnali, gyors reagálású, kampányszerű lehetőség, leállítható és újraindítható.
Mindent arra amire való. Egy hosszútávfutó elvérezne a 100m-es sprinten, és a sprintelő pedig elvérezne a maratonin.
Ezért nem is indulnak egymás versenyein. De az olimpián mindketten szerezhetnek érmeket az országnak.