Landing Page Load Time

Tartalomjegyzék

Igen, egy ideje már ez is Minőségi Pontszámot befolyásoló tényező a Google AdWords-ben.
Vagyis ha lassú az oldal, akkor a Google szerint ez felhasználói élményt csökkentő tényező, vagyis rosszabb pontszámot ad annak az oldalnak. Vagyis magasabb összeggel licitálhat ugyanazon helyre, vagyis neki drágább lesz a hirdetés.

Mostantól viszont tesztelhető is az oldal betöltési ideje.
Szinte egyszerűen, mindösszesen el kell jutni egy kampányon belül, egy reklámcsoportomn belül a kulcsszavakhoz, ott egy kulcsszónál katt a mellette levő kis nagyítóra, és megjelenik egy kis ablak, és abban a Minőségi Pontszám részben egy kis link, na oda kattintva megjelenik egy keywords analysis oldal, és ott a Minőségi Pontszám fülre kattitnva megtekinthető (phu, leírni is hosszú, nem hogy végigkattintani, legalább annyira könnyű elérni mint a Vista-ban egy beállítást kitalálni…):

Media_httpamadeoblogc_ajrcb

Először nem is értettem hogy minek kulcsszó szinten kezelni egy olyan mutatót ami egy weboldalra érvényes, miért nem lehet ezt kampány szinten megmutatni? De utána megvilágosodott, megtörténhet hogy egyes kulcsszavak más és más aloldalra mutatnak, így akár más is lehet egy oldal betöltésének ideje. Hiszen egy oldal nem mindig csak a saját szerverén levő anyagokat szedi össze a megjelenítéshez…

A szerver betöltésének idejét a szerver földrajzi területén érvényes átlagos időhöz hasonlítják. Ez fontos infó, hiszen ha valahol bedugulnak a nemzetközi vonalak, akkor lassabb egy oldal az óceánon túlról nézve.

Ráadásul a méréseket megismétlik, a legrosszabbat eldobják, és a többi átlagából számolnak. Egy megszokott statisztikai taktika.

Amire viszont érdemes odafigyelni, az egy mondat a magyarázatban:

Jelenleg a céloldal betöltési ideje a céloldal HTML-tartalmának letöltéséhez szükséges időtartamnak felel meg. A jövőben azonban figyelembe fogjuk venni a képek, a flash- és videoelemek, a JavaScript és az egyéb összetevők betöltését is.

Hoppá! Lehet nmekiállni optimalizálni a flash oldalakat! (Igaz, aki komolyan hirdet, az nem használ flash céloldalt, hiszen a kulcsszavai minőségi pontszáma bizonyosan alacsonyabb lesz.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink