Látogatók és látogatások

Tartalomjegyzék

Ezen cikk olvasása közben fogalmazódott meg bennem, hogy gatyába szedem ezt a forgalmi zavart:

Az amatőr felhasználó fejében összekuszálódnak a kifejezések (legtöbben még az UV-ről is annyit tudnak hogy az egy lámpa amely lilán világít)

Kezdjük az elején.

Amikor a látogatói statisztikákat nézzük, akkor látogatóból sokféle létezik, például van a már említett UV vagyis Unique Visitor, vagy egyedi látogató. Ez egy személyt jelent (abba most nem menjünk bele, hogy ha a barátnőd leül a gép elé, és nezetik, akkor őt valószínűleg (cookie – süti), vagy IP cím alapján a legtöbb rendszer ugyanazon látogatónak véli mint aki te voltál, vagyis amikor ő visszamegy ugyanarra az oldalra, akkor ott egy látogató második látogatásának mérik, és innentől Visszatérő látogató lettél 🙂

De tegyük fel hogy egy gépet egy ember használ, ez esetben amikor másnap meglátogatod az index-et, ott te visszatérő látogató vagy. Vagyis 1 unique visitor, 2 visits, 6 page views (kifejtem)

Első alkalommal megnéztél 4 oldalt, másik nap meg kettőt. Ebből lett a 6 oldalletöltés (page view vagy page impression ; PV vagy PI). Egy látogatónak látszol, tehát náluk 1 unique visitor lesz, de 2 látogatással (2 visits).

A kavar ott kezdődik (ha ezt már érted), hogy egyes rendszerek mutatnak napi egyedi látogatókat, és havi egyedi látogatókat. Tegyük fel, hogy egy weboldalon februárban minden nap volt 100 látogató (UV), viszont amikor megnézed a havi Egyedi látogató összesítést, akkor nem 28 nap x 100 = 2.800-at mutat a progi, hanem mondjuk 1.900-at…  Nem a számok hibásak, hanem egyszerűen értelmezni kell a helyzetet. Ha a hónap első napján volt 100 egyedi látogató, második napon is ugyanennyi, mi van azokkal az emberekkel akik mindkét napon meglátogattak? Egyszerű, mert a napi összesítésben mindkét napra 1-1-nak számítottak, viszont amikor a havi összesítést nézi a rendszer, akkor felismeri, de ott is csak 1…

Visszatérve a számokra, ha a havi UV 1.900, a napi UV összeadása pedig 2.400, akkor 1 UV átlagosan 1,26 alkalommal járt az oldalon az adott hónapban (2.400 / 1.900 = 1.26)

Minél kiseb ez a szám, annál kevesebben jönnek vissza az oldalra (rossz hír). Minél magasabb (mondjuk a napi UV összeg 2.400, de a havi 400, akkor minden egyes látogató átlagosan 6x járt azonos időszakban az oldalon). És ez máris jó hír, visszajárnak! Ehhez persze oda kéne tenni azt is, (és elemezni), hogy akik visszatérő látogatók (Returning visits), azok mennyi időt töltenek az oldalon és hol (egy tőzsdei árakat mutató oldalon tuti magas a visszatérők aránya és látogatásainak száma is, de ha mindenféle navigálás nélkül (vagy adott ugyanazon navigálással jutva el egy adott oldalig) haléadnak, és rövid időt töltenek ott, akkor ők egy dolog miatt érkeztek, és kész. De jó hír, hogy van olyan tartalmad ami értékes.

A baj ott van, amikor a havi UV szám magasabb mint a napok összessége. 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink