Naná! Ezerféle módon, de nem biztos hogy attól TÉNYLEG veszteséges.
Megpróbálom összeszedni hogy mikor érdemes akkor is folytatni, amikor tuti buktának tűnik egy kampány.
Kezdjük azzal, hogy az elején legtöbbször több a befektetés mint a profit. De amikorra lefutottak az első tesztek, belőttük hogy hová érdemes tenni a hirdetést, kizártad a nem odaillő szavakat, weboldalakat, akkor lassan át kell forduljon. Vagyis az elején türelem!
Termékbevezetésnél eléggé nehéz mérni a kampány eredményességét. Főleg hogy a konverziók átlag 30-45 nappal a kattintás után kezdenek el „felépülni”. És az is megeshet hogy nem is lehet jól mérni a dolgot, egy új terméknél még ezernyi tényező bejátszik. Egy dologban biztos vagyok. Banner hirdetéseket nem tudsz olcsóbban vásárolni SEHOL (gondolj erre a számra, és keresgélj jobbat: 50-500 Ft / 1.000 megjelenés.
Sok online üzletben előfordul, hogy a rendszer ugyan az első vásárlást méri, de vevői életciklus sokkal hosszabb. Ilyenkor – akár – negatív ROI ráta is megállapítható, hiszen az első vásárlást veszteséggel is megéri bevállalni, ha mondjuk az átlagos életciklus 3-4 azt követő vásárlásból áll (azokon levő profit magasabb mint az első veszteség). Erre tipikus példa (IRL) egy nagy amerikai kiadó kis füzet méretű lapja, amely durva veszteséggel üzemel, de az előfizetőknek később eladható könyvek, zene, video termékek vastag profitot hoznak.
Megeshet az is, hogy nem veszteséges, de nem is nyereséges. Még ezzel is lehet értékes a kampány, hiszen a nagyobb megrendelési mennyiség magasabb kedvezményekkel jár, a fix költségek (beszerzés, szállítás, adminisztráció, cég alap költségei, raktár, fizetések, stb) több darab termékre oszlanak, és a dolog gazdaságossága nem a megnövekedett eladásokban, hanem a csökkenő költségekben rejlik, vagyis magasabb a százalék ami marad.
Vagy mondjuk szezon végi kiárusítás, raktáron maradt készletek kisöprése. Szinte mindegy mennyiért, de ki kell tolni, különben rajtad ragad. Ilyenkor persze számolni kell (nem csak itt, mindig), de megeshet hogy megéri.
Neked milyen példád van arra, hogy veszteséggel is profitábilis üzemeltetni egy SEM kampányt?