Licit stratégia

A Google AdWords rendszer mutatja a minimum First Page bid-eket, valamint a Minőségi pontszámokat.

Igaz, a Minimum First Page Bid-et az online felület csak akkor, amikor nem fér be az adott licittel a kulcsszó az első oldalra. Meg is lehet emelni a minimum első oldali licitre:

A minimum licit függ a Minőségi Pontszámtól, mégpedig erősen.

Az egyes QS-okhoz az alábbi minimum licitek tartoznak (tapasztalataim, nem biztos hogy mindenkinek ezt mutatja a rendszer)

10 : 2 Ft
9    : 6 Ft
8    : 8 Ft
7    : 10 Ft
6    : 40 Ft
5    : 60 Ft
4    : 80 Ft
3    : 200 Ft
2    : 1000 Ft
1    : 2000 Ft

Ebből egy csomó licitálási lépés lehetséges. Mondjuk hogy nem állítok be kerek számot licitnek, mert feltetelezem hogy sokan mások is kerek számokat adnak meg. Vagyis ha ugyanezen hirdetésekre hirdető felhasználók mondjuk 40 forintot licitálnak, akkor érdemes 41 forintot megadni. 39 semmiképpen nem jó, mert akkor könnyen a First Page Bid alá csúszik a hirdetés, és hirtelen nagyon kevés megjelenést produkál.

Media_httpjabjabblogc_qduje

Amikor a rendszer felajánlja, hogy emeljek a liciteken, akkor nembökök rá az automatukis kitöltésre (Prefill all CPCs to first page bid), hanem kézzel kiválasztom, és megadok egy forinttal többet.

Media_httpjabjabblogc_usbbi

Ezzel az egyszerű lépéssel egy kicsivel mindig a mögöttem jövők előtt lehetek, hiszen nagyon sokan egyszerűen rátenyerelnek a Kitöltés gombra, és letudták a dolgot.

De ennek a stratégiának van egy második hozadéka is, ehhez meg kell érteni az AdWords árazási rendszerét (eddig ugye arról volt szó hogy melyik pozícióba kerül a hirdetés)

A hirdetési megjelenési pozíciót a rendszer úgy állapítja meg, hogy beszorozza a minimum licitet a minőségi pontszámmal (és megkapja az un Ad Rank-et, akié a legmamagasabb, azé lesz az első pozíció). Vagyis amikor 3 hirdető ugyanazon kulcsszó egyszerre megemeli a rendszer által adott minimum licitre, akkor a rendszer kap 3, egyező Ad Rank-kel rendelkező hirdetést, vagyis más faktorok döntik el a helyezést.

De ha mondjuk hárman vagyunk 6-os QS-al, de mindhárman alacsonyabbat licitáltunk mint 40 forint. Ketten elfogadják a rendszer javaslatát, és emelik 40-re, én viszont 41-re emeltem. 1 forint különbség, és én lettem az első. De még nem is biztos hogy ennyit fogok fizetni, mert azt egy másik algoritmus számolja:

Az, hogy mennyit fizetek, azt a mögöttem jövő versenyző Ad Rank-je elosztva az én QS-ommal. Vagyis a mögöttem jövő Ad Rank-je a 6-os QS és a 40 Ft-os licitjének szorzata, vagyis 240. (csak hasonlításul, az én Ad Rank-em 6 * 41 = 246, ezzel lettem az első helyen). Az én áram ebben a helyzetben 240 / 6, vagyis 40 forint (kicsivel alatta a licitemnek). De a második helyen levő versenyző (mert a harmadik helyen levőnek vele egyezőek a számai) pont ugyanennyit fizet, de neki csak a második helyhez elég…

Remélhetőleg az első hellyel járó előnyök miatt (magasabb CTR) lépek egyet a QS létrán (ugye az függ a CTR értékektől), és onnantól viszont maradok ugyan az első helyen, de csökken a pozícióhoz  tartozó kattintás ára (mögöttem jövő Ad Rank-je 240, az én QS-om 7, a kettő hányadosa 34 Ft, vagyis 40 helyett innentől ennyit kell fizetnem…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink