A témát kölcsönöztem, innen. A kulcsszavak állapotairól írtam már a cikk előtt érdemes visszaolvasni.
Szóval tegyük fel, indítok egy kampányt, virágkereskedést reklámoznék.
És jól kitalálom a dolgot, mert a lila virág lesz a cégem vezérmotívuma, nálam lesz a legtöbbféle lila virág a városban.
És éppen ezért, hirdetni is fogok a lila virág szóra.
És íme a kulcsszavaim (többek között):
tág értelemben (Broad) : lila virág
Kifejezés (phrase) : „lila virág”
Pontos (exact): [lila virág]
Ha valaki arra keres hogy „rózsaszínű virág”, akkor elméletben nem kéne megjelenjen egyik kulcsszóra sem hirdetés. De mégis, a Broad beállítás mellett megjelenik.
Ebben van azért egy pár csavar.
Kezdő versenyzők nem is ismerik a kulcsszavak különböző állapotait, ráadásul a Google rendszere alapbeállításként nem a kifejezés, hanem a tág értelemben vett kulcsszót használja.
Egy olyan kulcsszónál amely egy szóból áll, ez nem érdekes. De egy kifejezésnél (mondjuk kettő szóból áll), a Broad beállításnál egyenként is nézi a rendszer a szavakat, és ha talál egyezést, akkor megjelenik a hirdetés. A sok megjelenés csökkenti z átkattintási arányt, az a Minőségi pontszámot, és mindez emeli az ugyanazon pozícióhoz szükséges licitet. vagyis nő a bevétel.
Szerintem ez így nem jó (és a cikk írója szerint sem, bár ő hevesen kritizálja a Google-t sok más miatt is).
Ha ugyanis azt szeretném hogy a jelenjen meg a hirdetésem akkor is ha nem ugyanazon sorrendben használják a két szót. Vagyis mondjuk erre a keresre: „virág lila szirmokkal” Jelen esetben az egyetlen lehetőségem a Broad match, de ennek használatával egyből megjelenik arra a keresésre is a hirdetésem hogy „rózsaszínű virág”.
Megoldás?
Lenne. Mondjuk két egyszerű javaslatom lenne:
1, Alapbeálításként használja a Google AdWords a Phrase beállítást
2, Több szóból álló kifejezés esetén a Broad match jelentse azt hogy a kifejezések együttese, ne pedig szavanként.