Nem is olyan régen kiment egy fura levél az Analytics felhasználóknak.
Mivel kattintható linket tartalmazott – eléggé amatőr módon – ezért spam-nek tűnt, de végül kiderült hogy nem is.
Arra kértek, hogy linkeljük egymáshoz az AdWords kampányt és az Analytics accountot amellyel mérjük, mert Analytics változások miatt április közepétől már nem a megfelelő helyen mutatja majd az Analytics (ha nincsenek csatolva), hanem beteszi a Direkt forgalomba a google (cpc) forgalmat is.
Ezzel kapcsolatban felmerült egy pár aggódásom, egyelőre majdnem mindet sikerült megoldanom.
Az, hogy miért e változás, nem értem, de biztosan van ésszerű magyarázat, csak a Google ezt nem osztotta meg velünk.
Szóvla az első gond ott történik, ha mondjuk egy tanult szolgáltató a saját accountja alatt hoz létre x darab profilt, majd a megbízóval elválnak útjaik… Ugyan meg lehet adni a hozzáférést, de volt eset amikor új Analytics account létrehozása volt a megoldás. Ilyenkor a régihez meg kell szüntetni a kapcsolatot, és felépíteni az újat.
A lépések:
AdWords » Analytics fül » Edit account settings » és ott
és amikor ez megvan, akkor lehet elkezdeni az újra kapcsolást, ismét az Analytics fülre kattintva, majd onnan követve az utasításokat:
Fontos! Az AdWords belépő meg kell legyen adva az Analytics felhasználók között, különben nem fog működni!
E mellett nem baj ha be van jelölve a My Account » Account Preferences alatt
ez is.
Nem is olyan egyértelmű, mint amilyennek kéne legyen.
És van ahol még ez sem segített, az Analytics nem hajlandó mérni az AdWords forgalmat 🙁
(szerencsére ez 1 a sok közül, a többi rendben fut)