Márkanevek használata

Már írtam erről egy terjedelmes szösszenetet januárban.
A lényeg hogy a versenytárs márkaneve nem fordulhat elő a hirdetés szövegében (a Google a nála bejelentett és védett neveket nem engedi megjelenni a hirdetésekben), de a hirdetést kiváltó kulcsszó továbbra is lehet a versenytárs márkaneve (vagyis nem lehetne, de gyakorlatban megoldható. Miértekért olvasd végig a post-ot)
Hogy érdemes-e? Hááát, a tapasztalatom azt mutatja hogy a kereséseknél felesleges. Ha Content Network, vagy E-target weboldalak, ott már nagyobb esélye van a jó szereplésnek.

Nem is olyan régen teszteltem megjelenéseket egy autós cégnél, a versenytársak márkaneveire. Az átkattintási arány arányosítva a saját márkaneveknél 1:25-höz. Vagyis olyan bűnrossz, hogy le is tiltotta a renddszer a legtöbbet. Így kevés értelme van az egésznek.

Ott van viszont a már említett kifejezés ami legtöbbször levédett. Mondjuk „könnyű és finom”, „ronda de finom”, és sorolhatnám. Igazából ezek nem márkanevek, hanem védett kifejezések. Megfelelő szövegkörnyezetben a használatát nem lehet tiltani, fura is lenne.
De Amerika a lehetőségek hazája, most megszületett egy nagyszerű döntés (feltételezem egy nagyon jól felkészült bíróval az élen). A Storus levédett kifejezését „smart money clips” vagyis „okos pénzcsipesz”, egy másik hirdető felhasználta. Érvelésük szerint a „smart” egy dícsérő kifejezés. Bebukták.

Ami izgalmas, a a dolog gazdasági oldala. Feltehetően a per 100x annyiba került mint az elvesztett forgalom.

A Google a következőket írja a márkanevek használatáról:

Outside US Canada: Words that are also trademarks can NOT be used in either ad copy or to trigger an ad, though Google only reviews for compliance if there’s a trademark holder complaints. Ads showing up for trademark terms through broad matching are not covered by the triggering policy.

Vagyis a hirdetés szövegében valamint a hirdetést kiváltó kulcsszóként sem alkalmazhatók olyan szavak amelyek márkaoltalmat élveznek. De ennek felülvizsgálatára csak akkor kerül sor HA a márkatulajdonos ezt kéri.
Ráadásul ha egy márkanév kulcsszó Broad Match beállításban van, akkor ez nem vonatkozik rá.

Ehhez kapcsolódóan egy utólagos korrekció. Kösz, névnélküli versenyző hozzászólóm (Anonymus nem halt meg, szerintem itt van közöttünk). Szóval a Broad Match esetén nem akkor nem vonatkozik rá a márkavédelem amikor a márkanév a hirdetés kiváltó kulcsszó, hanem akkor, amikor hirdetés Broad Match beállításban kulcsszó+márkanév kombinációban jelenik meg. Vagyis a márkanév ott van a keresésben, de a keresést kiváltó kulcsszó az a másik.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink