Marketing – hol is található?

Amikor még iskolában tanultam a marketinget, akkor komolyan a fejünkbe verték, hogy a marketing nem ott kezdődik, és nem ott végződik, hogy a cégnek van egy olyan nevű osztálya. A marketing mindenütt ott van (mint a csí vagy a tao), nem más mint a vállalkozás egészséges egyénisége. Ha a recepciós bután néz ha kérdezik, ha az ügyfélkapcsolat mogorván veszi fel a telefont, ha a céges furgonnal ámokfut a sofőr, ilyenkor mindig a sokmilliós marketing büdzsét amortizálják keményen.

Ma egy személyes ügy miatt lettem haragos a T-Home-ra. Enternet hozza a netet házhoz, és megkerestek egy vaskosabb sávszélességgel, amit el is fogadtam, meg is rendeltem. Egy hónapal később ér a hír, hogy a T nem tudja ezt a sávszélességet, de nem mondja meg nekik hogy mennyit tud a vonal. Most 4 megával gurul, 15-öt rendeltem meg, de e kettő között még van 5 és 10 mega, most melyiket válasszam?

A T nem mondja meg a szolgáltatómnak, ezért azt javasolta hogy hívjam őket fel én. Megtettem. És itt durvult el a történet.

Az ügyfélszolga nem volt hajlandó megmondani, hogy nálunk mekkora sávszélességet tud az ő vonaluk. Ha ügyfél lennék megmondaná, de mivel nem náluk rendelem a netet, ezért azértse. Belegabalyodtunk, megkérdeztem hogy akkor miért szivatnak? Egyáltalán miért nem mondják meg? Kiderült hogy saját belső szabályzatuk rendelkezik erről a kérdésről, nézzem meg az ÁSZF-et. De én nem vagyok ügyfél, minek nézzem meg?

A végén annyi maradt meg bennem hogy arrogáns, szemét banda, tőlük tuti nem veszek még újságot sem.

A történet vége annyi, hogy ma este rápróbáztam ismét, de most nem az internet szolgáltatás nyomógombot nyomtam meg, hanem a telefon szolgáltatásét. És ott (elég heavy) reklámszövegben elrejtve, de mégiscsak megmondták hogy mennyi az annyi. El akartak adni kábeltévét, műholdas izét, de közben azért hibátlanul téjákoztattak is.

Szóval akkor az ÁSZF-re való hivatkozás kamu volt, bár önmagában eléggé riasztó amikor eljut az ember oda, és el kel olvasnia ezer oldalnyi jogi szöveget, (ha megtalálod hogy hol bvan pontosan).

Szóval marketing. Ez is marketing. Az ügyfélszolgák oktatása, a hangnem, és a stílus. Felesleges a sok reklám amíg ez nem stimmel…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink