Ki foglalkozzon a cégen belül a keresővel kapcsolatos feladatokkal?
(most van aki felsóhajt, hogy végre rrőlis beszélni kéne, de mindig kisebbségben marad a cégen belül amikor ilyen eretnek gondolatokat fontolgat)
Sok cégnél végighallgatnak, de látom hogy az internet mint olyan még mindig nem mainstream. Nem a használatban nem az, hanem a megértésében. Amint a weboldal, optimalizálás, stb szavakat említem, az arra eddig nyitott agyak is elkezdenek becsukódni, mert ez a terület a „fekete doboz”, vagy legalábbis annak kezelik. Gyorsan bevonják a beszélgetésbe a webes fejlesztésért felelős munkatársat vagy céget.
A belsős munkatárs vagy a külsős fejlesztő egyből ellenségként kezeli a keresőmarketing szakembert. Végül is, olyan területről beszél ami hozzá tartozik, ráadásul felhívta a vezető figyelmét, hogy itt lehetne javulni, jobban csinálni.
Ez meg simán azt jelenti hogy ő eddig nem végezte jól a munkáját. A legjobb védekezés a támadás, ezért visszavág. Majd megcsinálja ő jól, egyébként is, sok a csaló ezen a területen, ő meg már bizonyított, és különben is.
Keresőmarketing ajánlat megy az iktatóba (kuka vagy papírzúzda).
Van egy olyan verzió is, amikor a fejlesztő ugyanúgy profi mint a bejelentkezett szakember. Ilyenkor nyitottan végighallgatja, örül hogy bevonták a munkába, de nem haragszik a megnövekedett munkamennyiségért, belátja hogy ez már nem az ő szakterülete, támogató. Ez utóbbi a kevesebb.
Rendszergazdák, legyetek őszinték velem! Biztos hogy ismeritek a keresőmarketing és optimalizáció csínját-bínját? Biztos hogy a felhasználónak úgy adtátok át a statisztikai programot, hogy az rendesen van paraméterezve? Biztos hogy nem haragszatok az esetleges többletmunkáért? (ez utóbbit megértem, főleg ha a munka mennyiségével nem nőtt a számlázhatő összeg).
Meg kell oldanunk ezt a látszólag feloldhatatlan ellentmondást, ellenérzéseket. Mert a vége ugyanaz lesz, a megbízó előbb vagy utóbb foglalkozni fog ezzel a területtel. Egy adott cégméret vagy üzlet típus mellett már belátható időn belül. Ha most elhajtjátok a szakembereket, mondván ezt is tudjuk házon belül, akkor előbb (vagy utóbb) az ügyfél mást keres majd erre a feladatra (is). Mert ezen a pályán az eredményt könnyebb mérni. Egy weboldal lehet szép vagy nem szép, ki tudja pontosan? Ki tudja hogy mitől működik és mitől nem? A weboldal kódját nagyon kevesen olvassák, így a hibákat, a rosszul kialakított struktúrát is kevés ügyfél tudja megítélni, észrevenni. De mégis, ezen a területen érvényesül a szakmai öntudat, a legjobbat akarás. Akkor érvényesüljön abban is, hogy a weboldal nem elég hogy készen van és elérhető, hanem megtalálhatónak és reklámozhatónak is kell lennie.
A címben feltett kérdés számomra nem kérdés. Mert ugyan léteznek nagyon jól felkészült rendszergazdák, akik marketingben is otthon vannak, sőt. De mégis, ha a feladatot boncolgatjuk, és jobban megvizsgáljuk, akkor kevesebb programozási tapasztalat és szaktudás kell hozzá mint amennyi marketing.