Idézek Dobó Mátyás (doransky) blogbejegyzéséből:
A digitális média szétaprózta a világot, ami már egyáltalán nem egy egyszerűen átvágható tér, mint amilyen korábban volt, elvesztettük a fogyasztót a szemünk elől.
Pedig ott van minden adat és csatorna, amin túl termékekre és szolgáltatásokra váró felhasználók csücsülnek, egy probléma van csak, még nem mindig látunk keresztül ezeken az adatokon. Nem ismerjük eléggé azokat a módszereket, amelyek segítségével a marketingünk már olyan pontos lesz, hogy a hirdetés átváltozik információvá, és végül átlátszóvá válik az emberek közötti kommunikációban.
Ezért van az, hogy egy jó keresőmarketing ügynökség létrehozásához valószínűbb, hogy komoly analitikai és matematikai készségekkel kell rendelkezned, mint hogy MBA-d legyen valamelyik menő közgazdasági iskolából és nem véletlenül. A keresőmarketinges gigászi méretű adathalmazt átmolyolva és elemezve találja meg a felhasználót a web túloldalán, tudja, hogy ott van, csak ki kell kaparni az avarból. És ha ez megtörtént, akkor jöhetnek a kreatív ötletek.
Szépen megfogalmazott gondolatok, valahogy sikerült megfogni a lényeget.
A reklámszakmai múltam hajnalán médiatervező voltam a McCANN-ERICKSON reklámügynökségnél.
Amikor kezdtem, még nem voltak elektromos adatok, a tévé esetében nagy frissen kötött kötetekből mazsoláztam a nézetsségi adatokat, készítettem elemzéseket, a sajtó esetében pedig elhittem amit a brossúrában mondtak.
Szóval már akkor látszott hogy a marketing a józan ész mellett hihetetlen mennyiségű adat jó feldolgozását is jelenti, szintetizálási készséget és tisztánlátást.
Ezt a megközelítést próbálom én is a munkámban előtérbe helyezni. Az ügyfeleimnek nem keresőmarketinget, hanem egy marketinges megközelítést ajánlok, sales támogatást és piackutatást is egyben (ha hagyják – de ez egy másik bejegyzés).
Mert a tapasztalat azt mutatja hogy a keresőmarketing nem egyből és nem egyszerűen hozza a vevőket/ügyfeleket. Megírni egy hirdetést, betenni sok helyre, kulcsszavakat készíteni és számolni – ez igazából olyan mintha azt mondanánk hogy a hatéves srác aki szuperül versenyez a gépen az űrhajóval, az tényleg tudna éles helyzetben is űrhajót vezetni.
A kulcsszavak, elemzések, átkattintási arányok és árak, ezek a keresőmarketing munka favágós része. Persze ezt is tudni kell művelni, érezni hogy mit és hol, de a pilótának is ismernie kell a gép minden csavarját, mégsem szerel soha. Ő repül. És a repülés az más, ott benne van egy csomó megérzés, rutin, stílus és tapasztalat.
Valami ilyen a jól működő keresőmarketing. Amikor az apró részletek összeállnak, elkezdenek dőlni a megrendelések az ügyfélhez. A matek amikor testet ölt 🙂