Megmagyarázom!

Tartalomjegyzék

Igen, magyarázkodásra kényszerült a Google.
Elsőként bevezette a Google Analytics szolgáltatást évekkel ezelőtt.
Adott a weboldal tulajdonosok kezébe egy hihetetlenül erős, de ingyenes weboldal forgalom mérési eszközt.
Később bevezette a Benchmarking szolgáltatást, amely lehetőséget ad (a saját forgalmi adatok megosztása mellett!) iparági összehasonlításban látni a saját forgalmamat.
Később bevezette a Trends szolgáltatásba kiegészítésként (eddig kulcsszavak keresési trendjeit lehetett összehasonlítani) a weboldalak forgalmának összehasonlítását. (kivéve a gyevi bírót, ugyanis a google oldalak forgalmait nem mutatják).
Majd bevezette a Google Ad Planner szolgáltatást, amellyel egy jó kis online médiatervet lehet összedobni.

És logikusan, mindenki elkezdett spekulálni, hogy vajon honnan kapja a trends és az Ad Planner az adatokat?
Csak nem a Google Analytics-ből?

És itt jön a magyarázkodás, azt elmondták hogy nem az Analytics-ből kapják az adatokat.
De azt nem hogy honnan…

Vajon akkor honnan?

Elmondásuk szerint:

2. How is the data in Trends for Websites generated?

Trends for Websites combines information from a variety of sources, such as aggregated Google search data, aggregated opt-in anonymous Google Analytics data, opt-in consumer panel data, and other third-party market research. The data is aggregated over millions of users, powered by computer algorithms, and doesn’t contain personally identifiable information. Additionally, Google Trends for Websites only shows results for sites that receive a significant amount of traffic, and enforces minimum thresholds for inclusion in the tool. For more information about how Google protects privacy, please refer to our privacy policy.

Na most a piackutatásokból persze jöhet adat a látogatói összetételre, a nagyságrendeket lehet korrigálni anaonim Analytics adatokkal, a keresés (szerintem) nem ad értékelhető adatokat a forgalomról, akkor továbbra is marad a kérdés:

Honnan jönnek a weboldal látogatottsági adatok?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink