Melyiket válasszam?

Tartalomjegyzék

 

Hát igen. Melyiket válasszam?

Keresőmarketing lehetőségekből sok van, még kis hazánkban is.
Adott három jelentős versenyző a pályán:
Google AdWords, e-target és a CT Network.

Nézzük meg őket egyenként.

Google AdWords

A legkifinomultabb mindhárom közül, csak az alapok megértése és alapfokon kezelése is sok napot igényel.
Talán nem véletlenül ajánlanak fel belőle vizsgát, majd kvalifikációt, aki eléri az alapfeltételeket, levizsgázik sikerrel, az support-ot is kap. Ráadásul egy idő óta kezdő account nem is kap hozzáférést minden tuti „fícsör”-höz, csak amolyan „alap” account-ja lesz a versenyzőnek amit később bővíthet teljes értékűvé.

Egyértelműen a legjobb ha az ország határain túl mutat a reklám. Végtelenségig paraméterezhető, akár a hét adott napján kiválasztott órában is meg lehet nyomni a hirdetések megjelenését, míg másutt visszavenni.

Lehetőséget teremt arra, hogy egyes hirdetés szövegeket teszteljünk, és a végén a legjobb átkattintási aránnyal rendelkezőt hagyjuk csak benn.

Alapból jár mostantól az Analitika, amely érzésem szerint veri az összes gyakran használt ingyenes szolgáltatást gondolok itt most a webalizer-re és az awstat-ra)

A Google mint kereső majdnemhogy kikerülhetetlen még itthon is, így egyértelmű hogy aki keresőmarketinggel foglalkozik használnia kell. A magyar affiliate site-okon elhelyezett hirdetések azonban még nem hoznak annyit hogy mindenkinek érdemes lenne ott is hirdetni.

 

e-target

Az e-target három országra szedte össze a weboldakat és keresőket, és ott jelentet meg hirdetéseket.
Egyes kulcsszavakra nem rossz eredményeket hoz, de a rendszer messze van attól a sok finomságtól amit a nagytesó tud.

Használatával mindenképpen szélesíthető a kör amiben a hirdetést látják. Releváns kulcsszavak mentén működik,
bár néha nem értem hogy egyes hirdetések miért jelennek meg _akármilyen_ cikkre mondjuk az Index-en.

Hibája hogy 20 Ft per kattintás alatt nem fogad el beállítást (míg az AdWords igen).

Ráadásul csak előre fizetve működik a rendszer, míg az AdWords akár utólag is (hitelkártya kell hozzá), valamint az első időszakban nem havonta, hanem x összegenként már terhelik is.

Utólagos bejegyzés:

Korrigálnom kell egy pár hibámat, utólag is elnézést.
Szóval az e-target részben paraméterezhető, kikapcsolhatóak a tartalomszolgáltató portálok, de az egyes portálok külön-külön is.
Valamint a 20 Ft alatt is létezik élet, de ezt nagyon jó CT Rate mellett kapható. A működését nem értem, erről nem kaptam infókat.

A portálok kikapcsolása természetesen nagyszerű találmány, sőt, ha még lenne mögötte egyenkénti statisztika, akkor lenne mi segítse a döntést.

CT Network

Erről van a legkevesebb tapasztalatom, hiszen az átutalt pénz egy darabig nem látszott, nem futott a hirdetés.

Viszont megjelenésben már az első napon nagyon komoly számot mutatott, míg az átkattintási arány (várható módon) nagyon alacsony volt. Ők a legdrágábbak ( a sok gyengeségük mellett), hiszen 30+áfa egy katt minimum költsége. A statisztika nehezen kezelhető, de legalább lassú.

Összefoglalva igazából majdnemhogy kikerülhetetlen mindhárom.
A magyar szolgáltatók gyengeségeit ellensúlyozza hogy ezen a pályán „otthon vannak”.
Igaz ők drágábbak is.

A háromból kettő kereséshez kötött, igazi „keresőmarketing” eszköz is lehet, a CT Network pedig egyenlőre csak egy ügyesebb adserver.
A Google alapból a találati listán ad lehetőségeket, de célozhatóak site-ok is. Az e-target nem ad fel választási lehetőséget, mindkettőt igénybe kell venni.
A Google ráadásul tud szöveges és „tradícionális” banner hirdetést is, a többiek nem.
Mindháromban paraméterezhető a költés, térben és időben csak a Google. Igazi kifinomult teszteléseket, eszközöket azonban tényleg csak a nagytestvér tud.

E mellett a rendszerek sok sok dologban különböznek, de itt és most csak felvillantani akartam a főbb jellemzőket.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink