Mennyi az annyi?

Tartalomjegyzék

Ez a keresőmarketing tiszta matek. Állandóan számolgatni meg minden 🙂

De nem baj, ha jó voltam médiatervezőnek (akkor amikor még papíron kaptuk meg a nézettségi adatokat!), akkor ezt is kiszorzom majd valahogyan. Mert lassan minden csak játék a számokkal. Ha tudsz számolni, nyertél.

Jön a negyvenmilliós kérdés.

– Mennyibe kerül napi 5.000 kattintás?

– Attól függ milyen szavakra. Ha mondjuk a szavak ilyenek hogy „kábelrögzítő bizgentyű„, akkor olcsó.

És tényleg. Tegyük fel, hogy van egy ügyfél, akinek komoly méretű account-ja ott figyel már a rendszerben. Szeretné profi kézbe letenni, és olcsóbban venni ugyanannyi kattintást. A vállalkozók egymásra licitálnak, és bevállalják hogy menni fog ez a napi 5.000 kattintás a mai 34 Ft helyett pontosan 29 Ft-ból is.

Vagyis egy hónap alatt spórolok a megbízónak 30 nap x 5.000 katt * 5 Ft = 750 rugót.

De hogyan?

Okosan. Egyszerű számolás az egész. Simán be lehet ígérni, ha eléggé nagy accountról és eléggé diverz nagy rendszerről van szó. tételezzük fel, hogy a 34 forint így áll össze:

Négy nagy területen hirdet a cég (online áruház), az összes kattintás 40-30-20-10%-ban oszlik meg most, 27-31-37-65 Ft per kattintás (sorban). A napi 5.000 kattintás így most kerül 30*5000*34=5,1 millió Ft-ba per hónap.

Egyszerűen átrendezgetem a képletet, és hozom az ígért 29 Ft / kattintást, így spóroltam a cégnek egy csomó lét.

De tényleg így van?

Mi van ha csak trükközök, és nem az átkattintási arányokat javítottam, hanem csak a képletet. Átjavítom az összes kattintás számait így: 67-18-10-3%, és máris kész a 29 forintos CT ár.

Tegyük fel azonban, hogy a cég pontosan ismeri a ROI mutatókat, és az a bizonyos 10% kattintás (vagyis összesen 500 per nap) hozza a profit 50%-át. Mert azzal a kevés számú. de nagyon igényes és komoly vásárlásokat termelő ügyfeleket hoznak. De sajnos a napi 500 kattintás a maximum amit ebből a piacból ki lehet hozni, ezért nem tesznek oda több pénzt. Azzal, hogy az 500 kattintást lefejezem, és hagyok belőle 150-et (3%), a befktetés megtérülése mutató is erősen változik. Erre rá fognak majd jönni – idővel.

És rossz esetben eldöntik, hogy ez a CPC dolog nem is olyan jó. Sokkal hatásosabb a fűszeres disznóhús sonkával.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink