Mennyibe kerülhet belső emberrel? (pénteki duzzogás)

Tartalomjegyzék

Írtam már erről is.

Most egy kicsit számolgatok. Téma: vajon érdemes-e házon belül kezelni egy nagyobb méretű AdWords account-ot?

Vegyünk egy elképzelt ügyfelet. Mondjuk aki ezt dolgot már ismeri, komolyan veszi, és célja hogy minél ügyesebben legyen az account kezelve, adott havi költésből egyre több minőségi látogatót juttatni el a weboldalára.

Legyen az a havi költés 500.000 Ft.

Ezt egy jól képzett, hozzáértő szakember elvállalja mondjuk laza havi 100.000 Ft költséggel (az, hogy ez eredményhez kötött vagy sem, mennyi benne a fix és mennyi a költéshez kötött százalék, most ne firtassuk, mondjuk azt, hogy kemény csaták után a cég / szakember elvállalta ennyiért). Szeretném jelezni hogy ez nem magas összeg, mondjuk azt hogy jól lealkudott értékarányos vállalási díj.

Vagyis első aránypár, a költés 20%-a további költség – mindezt azért, hogy minőségi munkát kapjanak.Valószínű, hogy ezt az összeget az account kezelője (feltételezem aszakmai kompetenciát is!)megkeresi a cégnek azzal, hogy ügyesen költi a reklámra szánt pénzt.

De jön az ötlet, minek fizessünk egy külsős cégnek ezért? Csináljuk meg házon belül!

Itt újabb feltételezésekkel élek. Felteszem hogy házon belül van valaki aki már érti a dolgot, de gyakorlat nélkül áll neki a dolgoknak. Így neki cca 2-3 annyi időbe telik a napi adminisztráció, és bizonyos hogy az eredmények is gyengébbek lesznek.

Legyen az első számolás mondjuk a kampány eredményét illetően.

500.000 Ft-ból mondjuk ügyesen össszehoz egy jó szakember 12-15.000 kattintást (témától függ persze).
Házon belül jósolnék egy 7-10.000 kattintást. A kettő különbségéhez utóbbi áron megvásárolva a különbség 5.000 kattintást, a lehetőség költsége negyed milla felett van. Megéri? Biztos?

A második számolás arról szól, amit szerintem minden cégvezető fejből tud, vagyis mennyibe kerül egy ember a cégnek. Ha nem számítunk egy munkahely megteremtésének költségét (ami mai árakon lazán közelít az egy millió Ft-hoz – számítógép, asztal, szék, ráeső iroda és overhead költségek, stb, stb, sb), akkor is, mondjuk azt hogy a nettó fizetésének legalább 4-7 szerese. Ott vannak a nettó fizun az adók,, a munkáltatói kötelezettségek, juttatások, a cégadminisztráció költségei, iroda, fűtés, világítás, biztosítás, könyvelés, ezernyi dolog. Vagyis valaki aki 150 ezer forintot keres nettóban, simán jelent havi 600 ezer -1millió közötti költséget. De számoljunk az alsóhatárral, amely szerint 600.000 Ft költésge van. Rábízzák a Google AdWords account kezelését. Munkája mellett naponta pontosan egy órája jut majd a dologra, amely napi egy óra költsége a cég számára 600.000 Ft / 8 = vagyis 75.000 Ft.

Ez valóban kevesebb mint a szakmai munka ára egy ügynökségtől. Nem sokkal, de kevesebb. De a különbség 25.00 Ft-ért TÉNYLEG érdemes egy szakmailag kevésbé felkészült emberre bízni a dolgot?

Ha az account-ot nem egy titkárnő, hanem egy marketinges kolléga kapja, az ő napi egy órájának költsége 150-200 ezer forint is lehet havi szinten.

Innentől kezdve ismét feltehető a kérdés. (Ha ezek a számok (legalább közelítőleg) igazak)

Megéri?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink