Mi lesz az ünnepek között? (avagy bejgli vagy beigli)

Tartalomjegyzék

Karácsony előtt minden hirdetőt az foglalkoztatott, hogy mi lesz Karácsonykor. Vagyis pontosabban Karácsony előtt.
Írtam erről, majd kiderül igazam volt-e.

De előttünk a Karácsony, ami bejött az már bejött, keresőkben még lehet erőlködni egy hetet, de aztán annyi. Következik az év legérdekesebb 10 napja, a Karácsony és a Szilveszter közötti időszak.

Sok sok cég rutinból leállít minden hirdetést, azzal a felékiáltással hogy ekkor már úgysem neteznek az emberek, senkit sem érdekel semmi, csak a beigli. Aprópó, beigli. Nem is tudom hogyan kell leírni, melyeik a helyes: beigli vagy bejgli.

Irány a Googlefight:

Media_httpamadeoblogc_usoed

No kérem, a beigli nyert. Állítólag német eredetű szó. Szóval a beigli. A Google Trends szerint:

Media_httpamadeoblogc_hqonf

Ugye? Vannak az ünnepek alatt is keresések, és kérem, lehetne ott hirdetni. Margarint, mákot, sütőberendezést és pezsgőt, virslit és szimplán újévi üzenetet (banner hirdetésként, Placement Targeted kampányokban, hülye ötlet nem?)

Media_httpamadeoblogc_ekpwm

Ja, ismét egy mellékes gondolat: A szilveszter és a szilveszteri szavak keresése érdekesen más (egymás mellé tettem őket, a sorrend az említés sorrendje):

Szóval azok a döntések amelyek helyesek az offline világban, azok nem biztos hogy jók az online környezetben. Például elfogynak majd a hirdetések a klsszikus médiumokban a két ünnep között (vagy átalakulnak kizárólahgosan Szilveszteri hirdetésekké), miközben ott van egy teljesen elfeledett környezet, az internet.
Ha Karácsonykor „elnéptelenednek” az utcák, akor azokon a napokon az óriásplakátok megtérülése egyenes arányban visszesik. De ugyanígy a nem olvasott sajtótermékeké, vagy a politikai jellegű műsorok nézettsége. Vagyis ugyanazon hirdetés relatíve drágább lesz, ezért okos döntés akkor már nem hirdetni.

De a keresőmarketing más. Ott nem lesz drágább egy kulcsszó, hanem inkább olcsóbb lesz mint Karácsony előtt, hiszen alacsonyabb a verseny intenzitása, kevesebb a hirdető, kisebbek a licitek. És ha kevesebb ember keresgél a neten, akkor kevesebbe kerül! Vagyis miért kéne levenni a hirdetéseket? Akik a két ünnep között keresnek mondjuk laptoptáskát (mert kaptak egy szép kis notebook-ot Karácsonyra) azok ugyanúgy tovább szwretnének kattintani a kereső találati oldalairól.

De lesznek akik nem venni akarnak, hanem eladni. Mert nem kell amit kaptak. Ők rálelnek majd (ha rálelnek) az aukciós site-okra, az árösszehasonlító oldalakra.

Meg merem kockáztatni, hogy az ünnepek között ugyan biztosan alacsonyabb lesz a keresések forgalma, viszoitn olcsóbban, és ezáltal jobb ROI mutatókkal lehet hirdetni! A neten (offline nem).

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink