Mi van ha nem keresnek rá?

Tartalomjegyzék

Akad ilyen is.

Mondok egy példát. Kaptam egy levelet az Apple-től, hogy mennyire jó kiegészítők kaphatók az iPod-hoz.
Például ez a kettő:

 

Media_httpamadeoblogc_lhbpd
Media_httpamadeoblogc_tdtze

 

Ezek egy vízalatti és vizes sportokhoz használható fejhallgató, valamint vízálló iPod tok.

Búvárkodom, de eddig még nem jutott eszembe zenét hallgati merülés közben. Síelésnél már játszottam a gondolattal, de jobb ép lábakkal zene nélkül mint törött lábbal zenét hallgatva. De soha nem lehet tudni. Van akinek ez kell(het).

De tipikusan az a termék, amelyre az igény nem a vevő fejében fogan, hanem az eladó gerjeszti. Hogyan lehet ilyen terméket (vagy szolgáltatást) keresőmarketinggel reklámozni?

Az első – és legérdekesebb – kérdés, hogy miért keresőmarketing, miért nem más reklámforma? A válasz egyszerű, nagyon szűk azon lehetséges vevők köre akiknek ilyenre szükségük van/lehet. Azoké, akik e miatt vennének iPod-ot, még szűkebb. Vagyis akinek van már készüléke, annak kimegy egy hírlevél és kész.

De a keresőkben is lehet reklámozni, annak ellenére hogy  erre nem keresnek!

Nagyon egyszerű a képlet. Ha direkt nem erre keresnek, akkor megpróbáljuk azokat a témákat összeszedni (a hozzá tartozó keresésekkel együtt), amelyek azon emberek keresési profiljába vágnak, akik életstílusuk, szokásaik, hobbijaik miatt lehetséges vevőknek tűnnek.

Vagyis ha rafting boltot keres, túrát vagy felszerelést vásárolna, hegymászó vagy éppen búvár, és ezekben a témákban keresgél. De ez már nem is olyan egyszerű, komoly szakmai támogatás szükséges a reklámozó részéről (feltételezem hogy nem maga akarja futtatni a reklámokat, hanem szakembert bíz meg vele), plusz komoly nyomozómunka is jár vele. Amint a profil készen van, indulhatnak a hirdetések.

És a munka itt kezdődik. Kiderül hogy mire keresnek valójában, onnan elindulva kiderülnek a valódi keresési minták, valamint a kattintásokat szavazásnak véve az is kiderül hogy mely sportok szereplemesit érdekli, és melyeket nem.

Ezzel a tudással már nyugodtan el lehet indulni a szponzoráció, vagy utazási katalógusban való hirdetés,sel, vagy bármely reklámmal ami ügyesebben lefedi a valódi célcsoportot.

Ugye? Keresőmarketing ilyen esetben egyenlő a fizetett piackutatással. Ráadásul közben elad. 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink