Konrád írt erről a blogjában, miszerint a keresőmarketing nem alkalmas arra a célra amire a reklámot használjuk, igénykeltésre.
Vitatkozom, hiszen szerintem:
1, A reklám célja NEM CSAK az igénykeltés, hanem a kereslet és a kínálat összehozása is. Nem biztos hogy fejből jön a vízvezetékszerelő telefonszáma, de a szaunaépítő céget sem ismerjük név szerint. De ha egy problémára keresek, (vízpumpa csere, opel), akkor bizony létező igényem van, a kínálatot keresem.
2, A keresőmarketing ugyanúgy használható igénykeltésre is, csak éppen a maga, korlátozott módján. Nyáron, kánikula alatt nem csak a légkondi szóra érdemes légkondi szerelést hirdetni. Hanem a hétvégi nyaralás célpontjai, vízparti sportokra keresőket is elérhetjük vele, hátha akad olyan akit megérint az üzenet.
3, Szerintem(!) olyan hirdetésre is használható ahol nem a kattintás a lényeg, bár egyetértek, nem erre van kitalálva.
(Mondok egy példát: Critical Mass felvonulás időpontja (nem szeretem őket, de az infó az infó) keresőmarketing hirdetésben. Igen, egy idő után kifutna a hirdetés, de addigra már nem kell.
4, Az a bizonyos „igénykeltés, sulykolás dolog” már nagyon a végét járja (bár szeretnék éln egy ilyen végét járó business-ben részesedést kapni 🙂 de akkor is, ez ma már inkább a múlt, és előttünk az újfajta reklámozás van. Amelynek egyik eleme a keresőmarketing. Amely beesik az életünkbe, hanem felkínálja magát adott alkalomkor
(íme egy erről szóló bejegyzésem májusból)
5, Egyértelmű ellenpélda a B2B, ahol nincs „beégetés”, viszont van keresőmarketing és keresés egyaránt.
Konrád, ez nem támadás, csak egy eltérő vélemény!
Utólagos bejegyzés. Foglalkoztat a téma, még akkor is ha másokat nem annyira (lásd Konrád üzenete alul). Brand építés és keresőmarketing. Mi van akkor, ha ez a brand nem egy tradícionális brand, hanem internetes? Ugye? Egyre több ilyen van, építgetik a maguk kis világát, de lényegében nem is léteznek az online világon kívül.