Modified Broad match

Egy érdekes megoldás a Google-tól. Bevezették (nyugi, még nem nálunk) a fent nevezett kulcsszó megfeleltetést, de ehhez persze pontosan érteni kell a megfeleltetések típusait, és jelentését. Eddig volt a Broad, Phrase, Exact, és ugyanezen megfeleltetésekkel a negatív kulcsszavak is. Ebből persze a legtöbben csak az első hármat ismerték. Plusz a negatív megfeleltetést talán, de azt csak Broad-ban. Nem kommunikált megfeleltetés az Extended Broad Match (amikor nem csak az általad megadott szavakra, hanem a Google által oda párosított (akár) rokonértelmű szavakra is megjelent a hirdetés. Jelentem, én ezért nem szeretem a Broad Match megfeleltetést, halászatra nagyszerű, de általában prime kulcsszavakkal, és csak ismeretlen téma elején, nagyon kontrolláltan.

A Modified Broad valahol a Phrase és a Broad között helyezkedik el, ha a kulcsszó elé egy + jelet biggyesztesz (egyelőre csak UK és Kanada!), akkor annak a kulcsszónak (vagy közeli variánsának) meg kell jelennie a felhasználó keresésében. A variánsok lehetnek félregépelések, egyes/többesszám variánsok, rövidítések (abbreviations and acronyms), és eredők (stemming). Szinonímák és hasonló keresések (related searches) nem számítanak variánsnak. Valahogy így néz ki a térképen:

Modified Broad match - Kép

Kíváncsi vagyok az eredményekre (ha sikeres, akor bevezetik itthon is). A sikeres azt jelenti, hogy nem okoz túl nagy rövid és hosszú távú bevételkiesést a Google-nek, valamint a felhasználók elkezdik használni, és ezzel növelik a költéseiket. Bocs Google, ti is egy profitorientált vállakozás vagytok, de én is így csinálnám  🙂

Érdemes elolvasni az eredeti bejelentést. Hajrá, még sok ilyet!

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink