Érdekes történet, a mai fejlemény a legizgalmasabb.
A Microsoft szeretné megvenni a Yahoo-t. Ezzel valamiféle egyensúlyt teremthetnének a keresőpiacon, és a hozzá kapcsolódó PPC piacon is.
A Yahoo-nak nem tetszik az ötlet (megértem, a Yahoo fiatal bohókás infoncok gyülekezete a Microsofthoz képest, ráadásul Steve Ballmer sem az a főnök akit szívesen látnának maguk fölött)
(most nézem, a google keresés eredménye kicsit sem rajzol szép képet a Picipuha főnökéről, a nekem feljött első képen a nyelvét nyújtogatja, a másodikon egy barna fiút ölel vállon, a harmadikon pedig úgy néz ki mint Churchill amikor elvették tőle a szivarját. Ez a Google keresés megér egy misét, a YouTube találatok közül az egyik egy olyan amin Steve kifigurázza az iPhone-t, és láthatóan nem sok jövőt jósol neki, a másodikon pedig megvadult főemlősként rohangál egy pódiumon.)
Tegnap a Microsoft nyílt levélben kérte a Yahoo-t hogy térjenek észre, és mondjanak valamit, erre ma a Yahoo kihirdette hogy a Googel AdSense hirdetéseket megjelenítik a rendszerükben két hetes időtartamra (csak az Egyesült Államokban, és összesen a keresések 3%-ánál).
Erre a Microsoft közleményben jelentette meg a véleményét, miszerint a Yahoo és Google közös fellépése a piacon 90% fölé emelné a Google részesedését a kereső reklám piacon. Ez a piaci verseny elleni lépés lenne.
(csak a margóra írom, amikor a Picipuha a piaci dominancia ezen szintjét elérte valamely szegmensben, akkor soha nem volt ellenükre a dolog, amint más éri el ugyanezt, akkor egyből a szavad versenyt védik)
A lényeg azonban hogy most momentán igazuk van. 90% fölötti piaci szegmens több mint amit egy cég (legyen az bármelyik, akár még a Google is) egészségesen fel tud agyban dolgozni és etikusan üzemeltetni. Nem jó az amikor megszűnik a verseny, és egy cég azt csinál amit akar (vagy amit a profitigény vagy a befektetők diktálnak).
További olvasnivalók a témában.