Nagy vagy kicsi?

Tartalomjegyzék

Egy üzlet lehet akkor is szép ha 10 fillér az adott termék profittartalma (de eladható belőle havii 10.000.000 db), vagy akkor is gyönyörű ha havonta 1 eladás keletkezik, de azon van 1 millió forint profit.
Nem a profittartalom teszi az üzletet, hanem az, hogy ki mit tud kihozni belőle.

És akkor jön a kérdés, vajon melyik üzletnek jó a keresőmarketing hirdetés a kettő közül?

Szerintem nem a profittartalom dönti el, hanem az, hogy milyen csatornán keresztül érkeznek az ügyfelek.
Elmagyarázom. Nevezzük az első üzletet 10 filléresnek, a másodikat 1 milliósnak.

A 10 filléres üzlet láthatóan nagy forgalmat bonyolít, és bizonyosan van oka annak is hogy ennyire alacsony a profitráta. Feltételezhető hogy vannak versenytársak is. És innentől érdekes a történet. Ha vannak versenytársak, akkor ellenük versenyben a keresőmarketing igazi „Killer app” lehet. Ezzel az eszközzel szépen be lehet lőni hogy az emberek mire keresnek, akik vásárolnak mire kerestek, konverziót követni, pontosítgatni a hirdetési szöveget, a legjobb átkattintású szövegeket átvinni az offline hirdetésekbe, napszakokat, weboldalakat elemezgetni, (és reméljük a Google nemsokára még sok más eszközt is a kezünkbe ad).
Plusz Analytics, és Website Optimizer. Elég annyi, ha egy termelő/kereskedő ezen tengernyi eszközzel összesen 2 fillérrel növeli a profitrátát, ugyanis:
a, több pénze marad reklámra, ez egy önmagát gerjesztő folyamattá válik
b, visszateszi a árba (ennyivel csökkenti), és az árelőnyt meglovagolva tesz szert előnyre.

Ha gyártó, akkor a költségek állandósága mellett a volumen mindenképpen hoz további költségcsökkenést (ugyanis a fix költségek egy termékre leosztva csökkennnek, ahogy a gyártott mennyiség nő).

Mi a helyzet a milliós üzlettel?
Nekik is hatékony lehet a keresőmarketing, ugyanis elég évi egy eladással megnövelni a mennyiséget, máris ott van 1 millió további, reklámra szánt összeg. Ha netán a reklám „csak” havi 60ezer forint volt, akkor máris sikerült fogni 280 ezret a reklámon.

De fontos. Mindkét esetben a reklám BEFEKTETÉS. Csak annyit kell elérni, hogy JOBB befektetés legyen mint amennyit a banki betét hozna.

Tanulság? Igen, a keresőmarketing elméletben alkalmas mindkét terület hirdetésére. Akkor is költségérzékeny a piac, akkor is ha minőségreérzékeny. Vagyis a gyufától a magánrepülőgépig, a szervíztől az utazásig. Nem ezen múlik hogy alkalmazható-e a keresőmerketing.

Ha autópályát építesz, vagy repülőgépet adsz el, akkor NE használd a keresőket.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink