Ha már arra jártam és nekiestem a Time on Page, Time on Site témának, gondoltam itt egy másik, ezt is érdemes lenne boncolgatni. Unique Visitor, erre sokszor hivatkoznak a sales-es emberek amikor megpróbálnak eladni egy portálon banner helyet (természetesen idő- vagy megjelenés alapon).
A Unique Visitor (UV) azonban legalább annyira trükkös mint az előző téma.
Elsőként ismét meg kell érteni, hogy a rendszerek hogyan számolnak. Van aki lerak egy sütit (cookie), van aki az IP címet loggolja, van aki mindkettőt, de vannak ettől eltérő metódusok is. Ez később még érdekes lesz.
Amikor egyedi látogatóról beszélünk, fontos definiálni, hogy napi, heti, vagy havi egyedi látogatót értünk ezalatt. Ugyanis a napi UV összeadva a hónap minden napjára, nem egyezik a hónap összes UV értékével. Miért is? Legyen Dezső az az aljas látogató, aki visszatér hetente egyszer, vagyis azon a négy nap mindegyikén egyedi (napi!) látogatónak veszi a rendszer, (sőt, még a heti statisztikákban is egyedinek számol, és 4 UV (heti) a hónap végére), de a havi UV statisztika őt csak egynek látja, aki 4 látogatást tett.
Egy pár következtetés:
1, A napi UV értékek összege NEM egyezik a heti, vagy havi UV értékekkel, ez utóbbi mindig alacsonyabb szám.
2, Ha egy site napi UV értékei összeadva majdnem egyeznek a heti (vagy havi) UV értékekkel, akkor alig vannak visszatérő látogatók (ez attól függ, probléma is lehet)
3, Ha a két érték eltér, akkor a kettő hányadosa ad egy mutatót, amely megadja hogy átlagosan mennyi a visszatérő vendég (UV, de többedik látogatása). Mondjuk a Heti érték 1.000 UV, a napi értékek összege pedig 4.000, akkor egy látogató átlagosan 4x tért vissza az oldalra.
És akkor még nem számoltuk (nem lehet) amikor egy gépet többen használnak (otthoni gép, cyber café), vagy azt amikor egy netkávézó IP címe alól egy csomó gép egyszerre netezik.