Navigációs keresés

Egyszer már leírtam a szituációt, de érdemes megismételni. Szemtanúja voltam, tényleg így történt.
Egy ismerős meg akart mutatni eg weboldalt. Böngésző indít, kezdőoldal az origo.
Ott a keresőbe beírta hogy google, majd enter.
A google-hu oldalon beírta az oldal címét (igen, ott volt a .hu is a végén, majd katt. Első oldalra kattintott, és voilá, már ott is voltunk. Nem is tudtam figyelni arra amit mutatott, mert egyszerűen köpni-nyelni nem tudtam a döbbenettől.

Pedig tipikus felhasználói viselkedés, főként ha a weboldal meglehetősen hosszú. Egyszerűbb keresőben keresni és katt.

Hirdetési szempontból viszont egyszerre rémálom és nagyszerű lehetőség. Miért?

Mert a Google ilyen helyzetben nem keresőként, hanem navigációként működik. Ugyan el lehet téríteni a felhasználót, de kicsi az esély. Erre a kicsi esélyre játszanak a parkolt domain hirdetők (vagy inkább valami hasonlóra, ők az elírt domain-ekkel keresnek pénzt).

Kutatások szerint a keresések 17%-a navigációs keresés. (a Google-ön kevés, a Yahoo és a Live keresések közel harmada):

Media_httpamadeoblogc_gtxlj

Ezt van aki ki is használja. A Kellogg egy termékének tévéreklámjában nem a weboldalt reklámozza, hanem arra kérte az embereket hogy keressen arra a Yahoo!-n hogy Special K. (az első helyen és a kiemelt reklámpozícióban is ők vannak, tipikus példa arra, hogy érdemes egyszerre az organikus és a fizetett találatot megjelentetni.).

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink