Negatív kulcsszavak kicsit másképpen

Tartalomjegyzék

Az Inside AdWords blog adta az ötletet hogy írjak erről is. Olyan egyértelműnek tűnik, de mégsem az.

Negatív kulcsszavak használata tulajdonképpen egyszerűnek tűnik, de mégsem az.
Mondjuk egy bank hirdet, és a kulcsszó a betét.
Természetesen érdemes negatív kulcsszavak beálítani:
-melltartó, -intim, -lúdtalp, -inkontinencia, -tisztasági, és hasonlóak.

Figyeltétek, mind un Broad beállításban adtam meg, ennek simán így volt értelme.
Mi van azzal a szóval mondjuk hogy fix? Érdemes megadni negatív kulcsszóként?
Ez esetben biztosan nem. Hiszen nincs félreérthető jelentése a kiszűrt előtagoknak.

Van azonban olyan eset. mikor értékes forgalom veszhet el ha nem jól van beálítva a negatív kulcsszó (innentől az AdWords blog példája következik):

Adott egy férfi konfekció üzlet. Szeretne reklámozni téli férfi kiegszészítőket így Karácsony előtt. Lefuttat egy Search Query Report-ot (bocsi, nem ismerem a pontos magyar fordítást), és észreveszi hogy a női selyem sál keresésre is megjelenik a hirdetése. Neki ilyen kulcsszavai vannak (Broad): selyem nyakkendő, gyapjú sál és férfi ajándék.
Be szeretné tenni a selyem sál negatív kulcsszavat, de a megfelelő módon. Az alábbiakban egy táblázat, hogy Broad, Phrase és Exact negatív kulcsszavak mely esetekben milyen keresésekre adnak megjelenést:

Media_httpamadeoblogc_vodpc

Látszik, hogy a Negative Broad túl sok mindent kivesz a keresések közül, de még a Negative Phrase is.
Maradt az egyetlen üdvözítő megoldás a Negative Exact. Az csak azt a keresést veszi ki amelyet nem szeretnénk.

Remélem a példa nem túl zűrös, most elsőre nem találtam olyan élő példát ami ide illett volna.

A Negatív kulcsszavak használta azonban kiemelten fontos. Igaz, idő és türelem kell hozzá, szépen össze kell rakni hogy mely kereséseknél nem akarunk megjelenni. De ahol felesleges, ott le legyen megjelenés, mert nem lesz egyébként sem kattintás, és a megjelenések magas száma rontja az átkattintási arányt, aza minőségi pontszámot, ez pedig az árat befolyásolja…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink