Az előző bejegyzésben a különböző megfeleltetéseket boncolgattam, de szeretnék pár jótanácsot adni a negatív kulcsszó megfeleltetéshez is. Sokszor hibásan figyelmen kívül hagyott terület/lehetőség.
A minőségi pontszám (sajnos) nem növelhető a negatív kulcsszó használattal. Hogy miért? Már írtam róla, de az AdWords nem a megfeleltetések szerint nézi a QS-hoz az átkattintási arányokat, hanem akkor nézi (és csak akkor) ha a keresés és a megadott kifejezés egyeznek (és ilyenkor a megadott kifejezés lehet akármilyen megfeleltetésű). Vagyis a kiszűrt szavak akkor sem számoltak volna bele QS számolásba, ha nem szűrjük ki őket, ilyeténképpen hatásuk nincs a QS-ra akkor sem ha szűrtük őket. (mint a legtöbb étrendkiegészítőnél, akkor sem árt ha kapod, de akkor sem ha nem 🙂 )
A negatív kulcsszóval rengeteg fejfájást meg lehet előzni azonban. Csak nem a QS növelésén keresztül. Hogyan is?
Első, és fontos tudnivaló, amíg a kulcsszavak mindig egy adott reklámcsoporton belül működnek, a negatív kulcsszsvakat meg lehet adni kampány szinten is. A cél, hogy kiszűrjük azt a forgalmat, ami tévedés lenne.
Mondjuk ha valaki motor kormányt (is) forgalmaz, akkor ki szeretné szűrni azokat a kereséseket amelyek a (politikai értelemben vett) kormánnyal kapcsolatosak.
Vagy bank aki hirdetne a betét kulcsszóra, de nem szeretne megjelenni a zár betét, szárnyas betét vagy melltartó betét keresésekre. Itt egyszerű a szűrés, mert elég megadni BROAD match megfeleltetésben azt hogy -szárnyas, -melltartó, -zár, és kész.
Szolgálati közlemény: Azon reklámcsoportoknál ahol CSAK Exact megfeleltetésű kulcsszavak vannak, ott felesleges a kizáró kulcsszó, ugyanis nincs értelme.
A kizáró kulcsszavaknak legnagyobb jelentősége ott van, amikor sok a Broad, vagy Modified Broad megfeleltetés, kulcsszó halászat folyik (mire keresnek az emberek a témában). Ott biza érdemes a kulcsszó kutatásnál is sok negatívval szűrni, és minden nap átnézni hogy előző időszakban mire kerestek az emberek pontosan amikor megjelent a hirdetés:
Vagy az Analytics-ben is meg lehet sasolni:
Itt például ha a hirdetőnek nincsenek fa kerítéselemei, akkor érdemes kizárni a fa kerítéselemek keresésből a -fa kulcsszót tartalmazó kereséseket.
A kizárásnak sokféle oka lehet, kezdjük a legegyértelműbbel (amire hoztam példákat is), a félreérthető kereséseket szeretném vele szűrni (zárbetét, melltartó betét).
De van olyan is, amikor a keresés jó, de a forgalmazott termékek között nincs olyanom. Mondjuk motoros cuccokat forgalmaz egy cég, de nem tartanak raktáron motoros ruhákat. Vagy diafilmeket forgalmaznak, de nincs idegen nyelvű diafilmjük.
Van egy lépéssel még innen is tovább, amikor a szűrés a profitcélok szerint történik. Mondjuk nagyszerűen ömlenek be a megrendelések a Broad match kifejezésre, hogy laptop, de nem kifizetődő (tapasztalatból tudod) a HP laptopok forgalmazása. Ugyan van raktáron, de nem akarsz vele foglalkozni. Ilyenkor egyszerűen szűrni kell a specifikus kereséseket.
És akkor a Phrase Negative és az Exact Negative kizárásokra nem is mondtam példákat.
Tanulság? A negatív kulcsszó jó, csak használni tudni kell.