Nem értem, ergo utálom

Sajnos túl sűrűn találozom ezzel a hozzáállással.

Az ismeretlentől való félelem (néha utálat) ösztönös, segített a túlélésben évezredeken keresztül. A megszokotthoz való ragaszkodás, és az ismeretlen elutasítása azonban továbbra is ott van az emberekben.
Hiba azonban ezt a hozzáállást átvinni az üzleti életbe.

Ott hasznosabb a nyitottság, józan és és az új dongok helyén értékelése.

Persze itt is létezik több iskola.

A nagy, multi cégek megveszik a legjobb és legkreatívabb agyakat, majd megtanítják őket arra, hogy NE használják. Így születik a sokadik olyan mosóporreklám, ahol a nő a moziban előveszi a nála levő 5 literes folyékony mosóport, és elmagyarázza a mellette ülőnek hogy ez mennyire nagy boldogság.
(való életben biztosan fejbe vágná a másik valami jó kis retiküllel ha film alatt pofázik, de ez mindegy.

Vannak a kis(ebb) cégek, ahol valóban értékelik ha valaki kezdeményez, okos, és innovatív. Az ilyen helyeken a vezető nem fél hogy elveszíti az állását, és ez a hozzáállás végigmegy a rendszeren. Az az értékes ha új, jó és produktív dolgokal is próbálkozik a marketinges, igaz, csak a megfelelő óvatossággal, tesztelve mindig az újat.

De a márkákoz való ragaszkodásunk is a bizonytalantól, az ismeretlentől való félelem.
Ha ismerős a neve, akkor mégiscsak megbízhatóbb mint az amelyikről még nem hallottam.

Mégis, a sikeres vállalkozások (akik nem tudnak erőből, tőkével, piacvásárlással vagy egyéb, „izom” taktikával élni), azok attól lesznek jobbak, hogy folyamatosan keresik az újat, a jobbat, tesztelnek és értékelnek. Vagyis nyitottak, nem pedig félnek.

Találkozom azonban sok olyan emberrrel akit az internet riaszt.
Fél tőle.
Aggódik.
Elutasítja.
Gyűlöli.

Mindösszesen azért, mert nem érti.

Ezért bevezettem, hogy a nagyobb ügyfeleimnél (ahol a döntések nem egy helyen történnek meg, vannak termékmenedzserek, stb), ott oktatok. Elmesélem hogy hogyan kell rá gondolni, mi segít nekem és mi nem, mit vártatnak tőle, milyen költséggel jár, mindenféle okos dolgokat.

Talán ha nem ismeretlen, kevésbé félelmetes.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink