Nevezéktan

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

Egy kicsit az elnevezésekről.
Zavar ez a nagyon KERESÉS központúság a nevekben.
Nézzük.

Google Univerzális Keresés
Szerintem ez Univerzális TALÁLAT, hiszen nem  keresés változott, hanem a találatok.

Keresőmarketing (Search Engine Marketing)
Momentán ennek semmi köze a keresőmotorhoz, de sok esetben a keresőhöz is csak annyi, hogy a tulajdonos egyébként keresőt üzemeltet (Google Tartalmi Hálózat például)

Keresőoptimalizálás
Ez is hülyeség, hiszen nem a keresőt, hanem a weboldalakat optimalizáljuk a keresőkre.

PPC (Pay-Per-Click)
Sok esetben már ez sem igaz, hiszen nem csak a kattintásalapú árazás létezik. Van megjelenés alapoú árazási stratégia is, de action alapú is (PPA)

AdWords
Na jó, ez egy név, szóval ebbe belekötni nem ér. De akkor is, a névválasztásban benne volt hogy szöveges alapúak a hirdetések (words). E helyett ma már lehet banner, video, gadget, tv, rádió, akármi.

Van még ötleted a listához? Írj!

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2023 (Bing Ads)

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink