No fear

Tartalomjegyzék

Felmondott egy ügyfelem.

Igen, sajnos van ilyen is. Szégyellnem kéne, de valahogy nem megy.
Úgy érzem megtettem mindent hogy neki ó legyen, de mégsem maradt nálam.

Ő volt az egyik legrégebbi ügyféljelöltem, pontosabban először két évvel ezelőtt ültünk le beszélgetni a keresőmarketingről. Utána rá pár hétre ismét, és megint és megint.A harmadik és negyedik alkalommal már a kész ajánlatot beszéltük át, és igazából csak ismételgettem magam. Nem értették hogyan működik, miért van, stb.
Csak annyit hogy az intenetet használni kéne.

Ez jó kiindulási alap, ha bíznak bennem, akkor – reméltem – megmutathatom nekik hogy mennyire hatékony, mire való, és jó ügyféllé válnak (erre is volt már példa).

Aztán hosszú csönd, majd egy pár hónapja felhívott a marketinges, hogy üljünk le beszélni. Mivel már 4 alkalommal voltam náluk, ezért ezt a lehetőséget (határozottan, de udvariasan) elvetettem. Kértem hogy ha tetszik nekik a dolog akkor kezdjük el, úgyis fogunk konzultálni, úgyis átbeszéltük már négyszer töviről hegyire.

Nekiláttunk. Dolgoztam napokat amíg összehoztam nekik egy komoly, majdnem ezer szóból álló induló kulcsszó készletet, javaslatokat adtam az oldal szerkezetére, írtam több mint száz féle hirdetés szöveget, teszteltem, ment ahogy annak mennie kellett.
Egy hónap munka után felhívtam hogy milyenek az első tapasztalatok, mit szeretne ha változtatnék, stb. Elnézést kért, mert sűrű napja volt, de holnap visszahív, szeretne kérdezni, érdekli a dolog, stb. Másnap nem hívott. Harmadnap sem.
Következő héten megcsörgettem, a reakció ugyanez. De most sem hívott vissza.
Harmadik héten hívtam, helyzet ismétlődött. Hmm.

Tegnap csörrent a telefon. Elmondta hogy az elmúlt hónapokban nem éreztek számottevő változást a netről érkező forgalomban (vagyis az eddig közel nulla érdeklődés maradt). A partnereinken keresztül igen, de a „net valahogy nem jött be”. Nem vitatkozom ilyen helyzetben, szomorú szívvel, de beláttam hogy akkor nem kéne folytatni.

Hol itt a gond?

A gond az, hogy a termékük az internetre termett. Nagyszerű termék, szuper piac, minden rendben vele.
Viszont ha a fizetett hirdetésekkel hozott négyezer látogatás egyike sem eredményezett üzletet, akkor hol a hiba? Nézzük:

– A hozott látogatói forgalom nem célcsoportja a terméknek – ebben az esetben én rontottam el valamit

– Lehetséges hogy a weboldal alkalmatlan arra, hogy eladjon

Bárhogy is, nekem ez utóbbi lehetőség tűnik valószínűnek. És nem csak azért mert ez esetben a szolgáltatásom jó volt, hanem mert az első pillanatban is jeleztem feléjük a hibákat.

Mindenképpen szomorú vagyok, még akkor is ha úgy érzem, mindent megtettem a dolog érdekében. De egyet megtanultam. Ha egy lehetséges ügyfélnél már az első alkalommal megérzem az ösztönös félelmet az internettől*, akkor szépen elsétálok, és nem verem magam ennyi munkába, költésbe.

* Ez az a jelenség amikor valaki elkezdni bizonygatni hogy ő mennyire nem ért az internethez. Meg hogy ez neki olyan idegen, és nem érdekli a magyarázat, a segítő szándék. Ha találkozol vele, fel fogod ismerni a szitut.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink