Nomenklatúra és szintaktika

Tartalomjegyzék

Nomenklatúra. és szintaktika.A nomenklatúra az a nevek rendszerét vagy elnevezések rendszerét jelenti.
A szintaktika görög eredetű szó, a συν- syn-, „együtt”, and τάξις táxis, „tagoltság”

Hogy mi köze van ennek a keresőmarketinghez? Soook. Nagyon sok.
Elmondom miért.

A közelmúltban átvettem egy pár accountot, amelyet az előző kezelőtől adott át az ügyfél.
Ugyan egy része szépen rendben volt, de mégis nehéz volt benne eligazodni.
Kavarodtak a kampányok nevei, a reklámcsoportok nevei ismétlődtek, vagyis átlátni nem volt egyszerű.

Szépen elkezdtem rendbetenni, és akkor jöttem rá milyen hasznos az a rendszer amit én követek.
Számozom a kampányokat, a reklámcsoportokat szintén, magyarázó szöveggel látom el a reklámcsoportokat, stb.

Nálam például ha egy kampányt duplázok, és csinálok belőle mondjuk egy AB tesztet, akkor az elnevezésbe beleírom hogy A vagy B. Mondjuk egy országon belül tesztelek egyes Metropolitan területekre vagy városokat egymással szemben.

Vagy a Tartalmi Hálózat reklámcsoportoknál külön reklámcsoportba kerülnek a szöveges, és a benner hirdetések, megjelölve mindegyiket a végén (text) vagy (banner) szöveggel.
És amikor az egyik teljesítményét szeretném látni a másikkal hasonlítva, akkor:

Media_httpamadeoblogc_qofyd

majd ugyanez (text) szűréssel, és violá, máris hasonlíthattam akár több kampányon át is a bannerek és a szöveges hirdetések teljesítményét. (igaz, ez a lehetőség eddig az Editorban volt csak meg, most átemelték az új AdWords interface-be.

De ha már itt vagyunk, a filterezést nem csak erre, hanem egy csomó más dologra is meg lehet tenni, az utóbbi időszakban kedvenc eszközzé vált 🙂

Media_httpamadeoblogc_kihcz

Na, de vissza a nevezésekhez. Amikor fut egy Report, akkor is érdemes olyan nevekkel ellátni, hogy később visszakereshető legyen, és abból kiindulva egy újabbat gyártani. Mondjuk amikor a beállítás az elmúlt 7 nap, akkor csak újra le kell futtatni, és az adott naphoz igazítva vissza 7 napra készíti a reportot.
De mivel eléggé rövid az a hely ahol a név van, itt érdemes rövidíteni.
Mondjuk ha a 2: kampány Campaign Report, az elmúlt héten, óránkénti bontásban függetlenül attól hogy melyik napról van szó, akkor ez a nevezék lehet ilyen is: Campaign report 2: lastW (vagy last 7D) hourly

Az AdWords Editorban is zavaró lehet egy komoly méretű kampány kezelése, ha nem egyértelműen elnevezettek az egyes reklámcsoportok. Mert nem elég ha minden kampányt megszámozok, és azon belül szintén számozom a reklámcsoportokat, ez amikor a reklámcsoport nézetet veszem elő, eredményezheti hogy lesz 5 db 1-essel kezdőd reklámcsoport. Vagyis elé odabiggyesztem a kampány számát, és a 2:1 és a 4:1 nagyszerűen beazonosítható lesz később. Nálam például a páratlan számú kampányok mindig KERESÉS kampányok, a párosak CONTENT-ek. Ezzel is beljebb vagyok ha keresek valamit.

Egy szimpla trükk végére: Ha feltételezhető hogy több mint 10 reklámcsoport/kampány lesz egy accountban, akkor a számozás az elejétől kezdve NEM 1: 2: vagy 3: legyen, hanem 01: 02: vagy 03. Így akkor a 10 nem az elejére kerül majd, hanem a végére, ahol a helye van.

Summa summarum, a lényeg a helyes nevezéktan, és a rendszerben gondolkodás. Akkor nem lesz belőle katyvasz a végén.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink