Offline konverzió online mérése

A probléma innen indul:

Media_httpamadeoblogc_kghjn

Vagyis kutatások szerint az online kampányok komoly része offline csapódik le, és mint ilyen nehezen mérhető. De még azzal is gond van ami online, de látens…

Erre próbál megoldásokat adni a Google (naná, hiszen nekik is érdekük hogy minden egyes konverzió mérhető és csatolható legyen a hirdetéshez).

Az első egy szolgáltatás, melynél vásárolhatsz egy csomó telefonszámot, melyet elhelyezel a weboldalon. Az egyik konverzióhoz az egyik telefonszámot, a másikhoz a másikat. (Persze továbbra is érdemes online konverziót is mérni, de amennyiben nem akarja a látogató azt használni, akkor se menjen el, hanem hívja a megadott számot). Minden telefonszámhoz létre kell hozni egy rejtett oldalt a domain-en belül, és amikor a hívás megtörtént, a szolgáltató rendszere egy látogatást tesz a rejtett oldalon. Ezen az oldalon van a Google kód, és voilá, máris mérhető lett a konverzió.

Media_httpamadeoblogc_uhkxx

Persze – mivel nem látják a hívó felet- ezért minden hívás egy új, egyedi látogatónak számol, még akkor is ha az valójában visszatérő vendég. De ezt a hibalehetőséget azt hiszem bevállalnám ha a szolgáltatás elérhető lenne itthon…

A másik az a lehetőség, amikor a live chat-et mérik egy szolgáltató segítségével.
Például ha valaki elakadt a vásárlási folyamatban, kérdése van a szállításról, csomagolásról, határidőről, akármi, akkor bizony ott van az idő, hogy adjunk neki online realítime lehetőséget a segítség kérésére.
Ezt az interakciót lehet mérni egy Analytics-be bedrótozott szolgáltatás segítségével.

Media_httpamadeoblogc_hfiwf

Nem kevés dolgot tudnak láthatóvá tenni, működik a Map Overlay report, vagy a Reverse Goal Path Report is. Bárcsak lenne itthon is szolgáltató, és erre felkészült ügyfél (még mindkettőből hiány van a piacon).

Mindenesetre szép és örvendetes hogy ennyi mindenre létezik már technológia, kéne hozzá hogy a Google is begyorsuljon a termékek magyar bevezetésével (jelzem a Local Business Ads már nagyon kéne!), és ez bizonyosan hozná magával a piac igényét is hasonló, kifinomult szolgáltatásokra.
(a fenti kettőbe – szerintem – egy ügyes telemarketinges cégnek kéne belemerülnie, bővíti a piacukat, folyamatos munkát ad, és nekik nem kel külön technológiába beruházni)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink