A probléma innen indul:
Vagyis kutatások szerint az online kampányok komoly része offline csapódik le, és mint ilyen nehezen mérhető. De még azzal is gond van ami online, de látens…
Erre próbál megoldásokat adni a Google (naná, hiszen nekik is érdekük hogy minden egyes konverzió mérhető és csatolható legyen a hirdetéshez).
Az első egy szolgáltatás, melynél vásárolhatsz egy csomó telefonszámot, melyet elhelyezel a weboldalon. Az egyik konverzióhoz az egyik telefonszámot, a másikhoz a másikat. (Persze továbbra is érdemes online konverziót is mérni, de amennyiben nem akarja a látogató azt használni, akkor se menjen el, hanem hívja a megadott számot). Minden telefonszámhoz létre kell hozni egy rejtett oldalt a domain-en belül, és amikor a hívás megtörtént, a szolgáltató rendszere egy látogatást tesz a rejtett oldalon. Ezen az oldalon van a Google kód, és voilá, máris mérhető lett a konverzió.
Persze – mivel nem látják a hívó felet- ezért minden hívás egy új, egyedi látogatónak számol, még akkor is ha az valójában visszatérő vendég. De ezt a hibalehetőséget azt hiszem bevállalnám ha a szolgáltatás elérhető lenne itthon…
A másik az a lehetőség, amikor a live chat-et mérik egy szolgáltató segítségével.
Például ha valaki elakadt a vásárlási folyamatban, kérdése van a szállításról, csomagolásról, határidőről, akármi, akkor bizony ott van az idő, hogy adjunk neki online realítime lehetőséget a segítség kérésére.
Ezt az interakciót lehet mérni egy Analytics-be bedrótozott szolgáltatás segítségével.
Nem kevés dolgot tudnak láthatóvá tenni, működik a Map Overlay report, vagy a Reverse Goal Path Report is. Bárcsak lenne itthon is szolgáltató, és erre felkészült ügyfél (még mindkettőből hiány van a piacon).
Mindenesetre szép és örvendetes hogy ennyi mindenre létezik már technológia, kéne hozzá hogy a Google is begyorsuljon a termékek magyar bevezetésével (jelzem a Local Business Ads már nagyon kéne!), és ez bizonyosan hozná magával a piac igényét is hasonló, kifinomult szolgáltatásokra.
(a fenti kettőbe – szerintem – egy ügyes telemarketinges cégnek kéne belemerülnie, bővíti a piacukat, folyamatos munkát ad, és nekik nem kel külön technológiába beruházni)