Online eszközök

„Felhők felett mindig kék az ég”

De biztos? Nekem már sikerült nem egyszer belefutnom olyanba, amikor egy online szolgáltatás nem működött. Ledőlt már a Gmail, a twitter, de még a Dropbox.ot is láttam köhögni. Jó ez a cloud computing, de megvannak a hátrányai. De beszéljünk inkább az előnyökről. Összeszedtem azokat a szolgáltatásokat amelyeket használok, és jók.

Dropbox

Talán az egyik legfontosabb eszköz a közös (de nem egy helyen történő) munkához. Adva egy kis progi, azt installálva létrehoz egy foldert, amelybe beleteszem azokat a file-jaimat amelyeket szeretnék megosztani másokkal. A folder struktúrában bármely foldhez adhatok meg jogosultságokat, vagyis az egyikben az egyik kolegával osztok meg dolgokat, a másikban a másikkal. Mindent amit ide betolok az az online felületen is elérhető, és egyenként akikkel megosztottam, azok ugyanúgy pakolhatnak bele. Alapból 2 GB a kapacitása, de referálóként kaphat az emberfia még kis pluszt, vagy vehet magának évi 100 vagy 200 dollárért 50 illetve 100 Giga extra helyet.

Dropbox

Zseniális megoldás, szépen a háttérben szinkronizál, soha nem éreztem a lassulást a kapcsolatban a sok file miatt.

Külön figyelmet érdemel a fotómegosztás, oda beszórom a családi fotókat, és megosztom. Ha még egyszerűbbet szeretnék, és folyamatosan töltöm a foldert, például gyerek fotókkal) akkor kap egy URL rövidítést, és azt kell csak a családnak megjegyezni.

Előtte próbáltam a Box.net szolgáltatását, valamint egy pillanatra (gyenge pillanatomban) a Microsoft SkyDrive-ját, de egyik sem ütötte meg azt a szintet mint a Dropbox.

Ügyfelekkel is egyszerűbb a file-csere, nem kell levelekből kikapargatni a csatolmányokat, szépen foldereket rendesen elnevezve kapok bannereket vagy képeket, vagy bármilyen doksit, anyagokat. És így reportolok természetesen, oda helyezem el a Google számlákat, enyémeket, stb.

A legjobb, hogy van rá Ipad alkalmazás, onnan is elérhetem a doksikat.

 

todo.ly

Ismét egy gyöngyszem. Egyszerű, és használható TO DO lista. Megadom hogy mi az, határidőt hozzá, és ha kedvem van, akkor folderekbe rendezgetem (ha nincs, akkor nem). Amikor készen van, akkor pipa. Sokáig a rememberthemilk volt a kedvencem, sőt, még levelet is küld adott időpontra, de mégis, a todo.ly nyert az egyszerűségével. Régebben volt még az I want Sandy, de ők megszüntették a szolgáltatást (nagy szomorúság volt)…

Todoly

Egy alternatív az egyszerű de ésszerű todo listára a teuxdeux.com, viszont nekem nem tetszik hogy nem lehet látni a kicsit hosszabb bejegyzéseket teljes hosszában.

Teux

 

Google Wave

Sajnos meg vannak számlálva a napjai, pedig nagyszerű kis eszköz lehetett volna. Mondjuk ha lehetne paraméterezni, hogy a legutolsó bejegyzés felül legyen (most alul van), de ezernyi apró kis hibával küzdött szegény. Sajnálom, mert bevált, ügyfelekkel adott egy egyszerű kommunikációs csatornát, és sorrendben visszakereshető volt hogy mikor ki mit is kért.

Wave

2010 végével beszüntetik a support-ot, reménykedem hogy lesz olyan vállalkozó aki felkarolja. Egyelőre az egyetlen használhatónak tűnő alternatíva a Shareflow. A Mozilla Raindrop egy másik lehetőség, de egyelőre még alig tudni róla valamit.

Shareflow

 

RescueTime

Van akinek a time management kritikus, persze ez szinte mindenkinél fontos, de szerintem vannak olyan eszközök amelyekkel túl lehet fújni a produktív igyezetetet. Kipróbáltam, nekem nem jött be a Pomodoro, és a hozzá kapcsolódó 25 perces dolog.

Viszont bejött a RescueTime. Ez egy olyan kis progi, ami szépen loggolja a számítógép előtt töltött időt, és a használt programokat, böngészett oldalakat, és nagyjából összerakja hogy mennyire produktívan sikerült összerakni a napomat/hetemet/hónapomat. Az elején megkérdezi hogy egyes tevékenységek nekem mennyire számítanak produktívnak (mondjuk a fotóbuheráló program egy fotósnak maximálisan, nekem nem, nekem az excel napi munkához kell, neki alig). -2-től +2-ig egy ötlépéses skálán megadható hogy mennyire produktív egy oldal, vagy egy tevékenység. Hetente küld egy kimutatást, de a grafikus felülete a legjobb.

Rescuetime

Paymo

Ha már a time management-nél tartunk, nekem sokkal fontosabb tudni, hogy melyik ügyféllel mennyi időt töltöttem, folyamatos statisztikát vezetek hogy a kiszámlázott összegekkel összevetve mennyi egy ügyfélen eltöltött idő, jól áraztam-e, vagy sem. Ugyanígy, a nem produktív (de szükséges) munkát is vezetem (könyvelés, számlázás, tanulás, blog, oktatás, utazás, stb, és a költségeket szétdobom ügyfelekre). Erre a legegyszerűbb megoldás egy online eszköz, amelyre a Paymo vált be. És iPhone-ra is van egy kis alkalmazásuk, szóval menet közben is tudom majd használni.

Paymo_screenshot

Van egy letölthető kis alkalmazás, adminisztrációt pedig online végzem. Régebben próbálkoztam a Track My People szolgáltatással, de annyiszor ledőlt a rendszerük, hogy felhagytam vele.

 

Gmail

Nem véletlen hogy népszerű, kvázi onnantól hogy elkezdtem használni, felhagytam a többi ingyenes levelezővel. Egyetlen hátránya, hogy a levéllánc dolgot nem lehet kikapcsolni. engem mindig megzavar. Egy pár dologgal azonban kicsit testreszabtam. Az egyik a Boomerang (időzíteni lehet vele levél kiküldését), a Better Gmail (jobb felül menüben), Gmail Redesigned (nekem csak a Firefox-ban fut), valamint becsatornáztam ide a többi e-mail accountomat is (de csak akkor esnek be ide a levelek, ha a fő kliensem nem „szippantja le”.

Gmail

 

bit.ly

Van rajta kívül még ezer URL rövidítő, de nekem egyszerűen ez jött be. Fenn van egy bookmarklet a böngésző címsorában, azzal kinyitom az adott belinkelendő oldalnál a sidebar-t, és testreszabom (szeretek a hf65grjFZU helyett beszédes linkeket elhelyezni, könnyebb mindenkinek). Érdemes regelni is az oldalon, és belépve később visszakereshetőek egyes linkek kattintási statisztikái. Plusz ügyesen befoglalhatóak előre olyan linkek mint mondjuk a bit.ly/cegnev, vagy bit.ly/januar_cegnev, a minden hónapos hírlevelekhez, vagy promókhoz.

Bitly

 

Instapaper

Ez ismét egy zseniális ötlet. A hosszú szakmai cikkeket, vagy amiket a Twitteren dobnak fel mások (de nincs időm / kedvem / lehetőségem most elolvasni), itt félreteszem (böngésző bookmarks-ból Read later bookmarklet-tel), és elolvashatom a cikket később, másik eszközről (mondjuk iPad a fotelben), máskor, máshol. Akár reklámok nélkül szöveges verzióban. Vagy pdf-be konvertálva könyvként iPad-en vagy Kindle-en, ahogy tetszik (csak ne nyomtasd ki, mert az tényleg gáz)

Insta

 

Nagy file küldés

Amikor már nem eszi meg a levelező a csatolmányt, arra ugye ott a Dropbox, de mi van ha csak egyszeri küldésről van szó? Akkor jön a nagy file küldő szolgáltatások valamelyike. Ezeket használom:

WeTransfer, yousendit, vagy a drop.io

 

És a futottak még kategóriában, online eszközök amelyeket érdemes megemlíteni:

– weboldal átalakítása pdf formátummá: pdfmyurl.com

– laptop védelmére egy kis progi (amit ha eltűnt a gép aktiválsz, és bejelentkezik a gép, sőt, fotót készít a webkamerával a felhasználóról): Prey

– multifunkciós file converter: Zamzar

– saját kutatáshoz: surveymonkey.com, vagy a még egyszerűbb, a Google Docs-ból létrehozható kutatás

online stopwatch / egy fura óra / timeanddate.com (itt mindenféle idővel kapcsolatos számolások) / e.ggtimer /

uptime robot (ez igen fontos lehet) – levelet küld ha ledőlt egy figyelt oldal

 

Te miket használsz ezek helyet / mellett? Oszd meg velem, csinálok belőlük egy gyűjtést (ha összejön annyi a kommentekben).

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink