Online PR – Rise of the blackhat?

Nagy figyelmet szakmai oldalakon, az Online PR téma.
Konrád piszkálta meg egy kicsit a PR szakmát.
Két cikk 2006-ból: 1 és 2.

És akkor a gondolataim a témáról:

Az online PR mint olyan eléggé fajsúlyos része a kereső, azon belül pedig az, hogy mit látnak, gondolnak az emberek az adott cégről/márkáról.
Nyomok egy keresést, és megnézem miket találok egy cégről. Esetleg ha gyanús, akkor érdemes mellé tűzni egy  „átverés” vagy fraud szócskát. Gyorsan kiderül a turpisság.

Vagyis szerintem:

1, Az emberek jelentős része egy ismeretlen cég vagy termék esetében egy egyszerű kereséssel indít.
2, Az emberek nagy része (domináns része) a Google-t használja.
3, Vagyis ami elsődlegesen számít, az az, hogy a Google első oldalán mi van a cégről/márkáról/emberről/szolgáltatásról

Innentől két lehetőség adott. Vagy megpróbáljuk kontrollálni hogy az első tíz találatban mi van (ha ezek között akad fórum, blogbejegyzés komment, ilyesmi), vagy megpróbálunk saját tartalmakat oda feltornázni.

Azt hiszem, hogy a tartalmat feltornázni (és ezzel mondjuk egy anyázó blogot letolni az első helyről) gigameló.
Mert ha egynél negatív oldal van, akkor sokszor gigameló.
Van olyan PR ügynökség aki a neki adott zsé jelentős részét kifizeti egy SEO cégnek? Plusz képes arra hogy a feltornázandó oldalt (mondjuk egy blog) folyamatos tartalommal töltse meg? Ááááá, abból a pénzből inkább úgy gazdálkodnak, hogy saját erőforrásokat kelljen használni. PR ügynökségen kevés a SEO-s szakember, vagyis nézzük a második megoldást.

Megpróbálják kontrollálni a SERP-n megjelenő negatív tartalmat. Mivel nem egy keresésről van szó (még egy márkanév esetében is adott a többféle keresés, hát még egy cég esetében!), ezért nem egy SERP-t kell figyelni, hanem többet. Ekkor lesz legalább 3-5 blog, és ugyanennyi fórum topic. Ide be lehet juttatni okos trollokat, kicsit csavarni a dolgot, de a net nem így működik. Kételkedek a sikerben.

Akkor milyen lehetőségeik maradtak?

1, Korrekt magatartás, korrekt kommunikáció, de ez önmagában is jó PR. De most vessük ezt el, nem képzelem hogy nagy cégek patyolatfehérek, és a profitot sutba dobják egy kis PR kedvéért.
2, Blackhat SEO azon oldalak ellen akik anyáznak.

Jönnek a választások. Vajon a politikusoknak melyik megoldás fog tetszeni? A korrektség és patyolatfehér múlt/pénzügyek/stb, vagy a backhat SEO megoldások? Lehet találgatni.

A fentiekből gondolom lejött, hogy nem sokra tartom a PR ügynökségek online lehetőségeit, szaktudását és egyáltalán azt, hogy akarnak-e ott aktívan jelen lenni. Eddig is maximum arra futotta hogy készült egy minisite, vagy megpróbáltak egy tanulatlan trollt bevetni egy anyázós fórumon.
De a blackhat SEO egy nagyon veszélyes irány lehet, ráadásul nehezen megfogható, bizonyítható, de legalább hatékony és gyors. Plusz ha ehhez hozzátesszük a politika korrekt hozzáállását, hááát….
(gondolj Obama állítólagos muzulmán vallási elkötelezettségére)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink