… egy helyen.
Igen, ez így van, a keresés találati oldalain megjelennek „igazi” találatok és fizetett hirdetések is.
Mi van azonban akkor ha egy termék egy adott szóra jó helyen szerepel az organikus találatok között, de eközben a hirdetése is ott van? Most ez jó vagy rossz?
Elemezzük a dolgot.
Ha arra gondolok hogy az organikus találat helyett a fizetett hirdetésre kattint, így ugyanaz a forgalom amit ingyen is megkaphatnék, pénzbe kerül, akkor bizony nem jó.
De ha az jár a fejemben, hogy a kereséssel az organikus találati linken át a főoldalamra, míg a fizetett hirdetéssel a termék specifikus oldalára érkezik, akkor már jobb, hiszen nem vesztek el forgalmat azzal amíg megkeresik (vagy nem) a terméket az oldalamon.
Ráadásul ha a hirdetés a kiemelt helyen van (sárga ház – az organikus találatok fölött), akkor megelőzhetem a versenytársakat ezen a pályán, amíg ott lejjebb csak mondjuk a 3. az oldalam. Ez így nagyon jó.
És ne feledjük, a kereső tsalálati oldalon (mint minden más weboldalon) a látogató nem olvas, hanem scannel. Amikor másodjára találkozik ugyanazzal a weboldallal (de más szövegezéssel), az felkelti az érdeklődését, megerősíti, és nagyobb eséllyel kattint.
Vagyis – szerintem – nagyon jó helyen van a PPC hirdetés a SERP-en akkor is ha az adott szóra organikus találatok között is ott van a weboldal. Különösen ha az organikusok között nem az első helyen látszik.
Azt hiszem ennél jobb és jobban időzített példát nem is találhattam volna: