Organikus és fizetett

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

… egy helyen.
Igen, ez így van, a keresés találati oldalain megjelennek “igazi” találatok és fizetett hirdetések is.
Mi van azonban akkor ha egy termék egy adott szóra jó helyen szerepel az organikus találatok között, de eközben a hirdetése is ott van? Most ez jó vagy rossz?

Elemezzük a dolgot.
Ha arra gondolok hogy az organikus találat helyett a fizetett hirdetésre kattint, így ugyanaz a forgalom amit ingyen is megkaphatnék, pénzbe kerül, akkor bizony nem jó.

De ha az jár a fejemben, hogy a kereséssel az organikus találati linken át a főoldalamra, míg a fizetett hirdetéssel a termék specifikus oldalára érkezik, akkor már jobb, hiszen nem vesztek el forgalmat azzal amíg megkeresik (vagy nem) a terméket az oldalamon.

Ráadásul ha a hirdetés a kiemelt helyen van (sárga ház – az organikus találatok fölött), akkor megelőzhetem a versenytársakat ezen a pályán, amíg ott lejjebb csak mondjuk a 3. az oldalam. Ez így nagyon jó.

És ne feledjük, a kereső tsalálati oldalon (mint minden más weboldalon) a látogató nem olvas, hanem scannel. Amikor másodjára találkozik ugyanazzal a weboldallal (de más szövegezéssel), az felkelti az érdeklődését, megerősíti, és nagyobb eséllyel kattint.

Vagyis – szerintem – nagyon jó helyen van a PPC hirdetés a SERP-en akkor is ha az adott szóra organikus találatok között is ott van a weboldal. Különösen ha az organikusok között nem az első helyen látszik.

Azt hiszem ennél jobb és jobban időzített példát nem is találhattam volna:

Media_httpamadeoblogc_rtdlg

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink