Picipuha

Tartalomjegyzék

Nem ezzel akartam kezdeni, de nehéz szó nélkül elmenni mellette.

Bokor elnököt cipővel dobálták meg Irakban, Ballmert tojással Budapesten.
És azt hiszem mindketten megérdemelték.

Az év első napjaiban egyszerre csak tele lettek a hírek a Picipuha-ról szóló hírekkel:

A Microsoft kirúgja az alkalmazottainak 17%-át. (ez laza 15 ezer ember)

Media_httpamadeoblogc_whstj

A Zune január elsején megadta magát. De nem egy, hanem cca 1 millió készülék egyszerre!
(és ezek akarják hogy az autókban is Windows fusson – no comment)
update: Állítólag szökőév probléma, „csak” egy napot kell várni, lemeríteni és újraindítani kell, és simán fut tovább).
És ez az ember röhögte ki nagy közönség előtt az iPhone-t megjelenése előtti napokban…

(ennyiből tutira lejött hogy nem bírom a srácot).

De nem is ez a lényeg. Szenvednek, szenvednek a keresés és a keresőmarketing környékén is, de csak nem megy. Be akartak szállni a Yahoo-ba, de nem sikerült, egyszerűen túlságosan agresszív és bürokratikus volt a cég a Yahoo akkor még (állítólagos) laza stílusához képest. (ma már fele annyiért is odaadnák a Yahho-t, csak nem kell – ez meg az ő bénaságuk).

A Yahoo-t azért akarták, mert kell nekik a SEARCH. Az ami nekik nincs.
(és lassan, de eljutok a lényegig).
Danny Sullivan írt egy szösszenetet arról, hogy miért nem sikerült nekik.
Erősen kivonatolva a hosszabb lélegzetvételű művet, az alábbiak miatt nem megy nekik:

1, A Microsoft nagy embereit nem érdekli a Keresés. Legalábbis a többi nagy céggel ellentétben ők egyszerűen nem mennek el a keresésről szóló konferenciákra. De más konferenciákra igen.

2, A nagy ellenfelek (Google, Yahoo) folyamatosan beszélnek a keresésről, benne van a core business-ben, a MS-nál nincs (Software + Services)

3, A MS szoftverként kezeli a keresést, pedig ez nem az.

4, A MS megpróbálja integrálni (olvasd: ha akarod használni az egyiket, le kell töltened a másikat is) a termékeit. De mi van ha NEM akarom? Nem kell, mert gyenge?

5, Teljesen skizofrén állapotban van a MS keresési szolgáltatása. Ki tudja mi a neve?
MS Search? Live? live.com? Windows Live Search? MSN? ááááá.

6, és sorolhatnám. Érdekes elolvasni a teljes cikket.

7, Egy személyes megjegyzés. A live.com észreveszi hogy Magyarországról netezek, de nem vették a fáradtságot hogy azt a pár mondatot lefordítsák magyarra. Ciki…

De miért fontos a Microsoft? Háát, mert NAGYON jó lenne ha ideérne végre egy pár Google versenytárs! Jó lenne használni a Yahoo-t, a MS adCenter-t, de ehhez először az kell, hogy az emberek keressenek.
A Google gyorsan megértette a lényeget. Először egy jó szolgáltatást adtak, felhasználói élményt, sok sok felhasználót, és csak UTÁNA kezdték el „fejni”. És vigyáznak arra, hogy nehogy „túlfejjék”.
A MS úgy tűnik hogy először fejni kezdi a felhasználót. (Most éppen a Vista élményeimre gondolok, és arra amikor a telefonos ügyfélszolgálat azt javasolta, hogy ha nem kell a Vista (előtelepítva a notebook-on), akkor vegyek egy jogtiszta P-t és telepítsem azt. Nesze neked downgrade…)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink