Ez a post arról fog szólni, hogy az optimalizálás verseny nekem miért NEM tetszik.
Még az elején szeretném leszögezni, nem fanyalgok, nem támadok, nem rosszindulatból írom.
Nagyon sok jót tett a szakmával és ismertségével az első majd a második verseny is.
De mégis, menet közben kiderülhetnek olyan dolgok amik hátrányosak.
Mire gondolok?
Például kiderülhet, hogy alkalmazható és sikeres módszer a „brute force”, vagyis értelem nélküli tartalommal felpuffasztani számtalan oldalt és linkgyűjteményt, értelmes tartalom nélküli dolgokkal frusztrálni azokat akiknek lövésünk sincs mi ez a verseny. Ráadásul a linkfelhő (ellentétben a pillangószív kifejezéssel) használt kifejezés, és így a fontos, adott esetben keresett tartalom az átláthatatlan sűrű zagyvaság felhő mögé szorul.
A verseny – számomra – azt is megmutatja, hogy lehet elsőnek lenni, de olyan áron, ami egy értelmes hirdetőnek megfizethetetlen (számára egy ilyen intenzitású menet többe kerülne mint offline médiában ugyanilyen hatékonyan hirdetni). Vagyis megmutatjuk azt, hogy az optimalizáció akár olyan drága is tud lenni mint a versenytársunk, a tradícionális média.
Kell ez nekünk?
Számomra a keresőoptimalizáció és keresőmarketing megfizethető alternatívája a „mass media”-nak, azok számára akik:
– tisztán az online térben „léteznek”, kereskednek
– az üzletük tulajdonságai miatt csak okosan költhetnek, minden forint számít
– akiknek csak a harmadosztályú média jut (olvasd, szinte láthatatlan tévéadó gyártással együtt adott reklámszpotja 25 ezerért, hajnal 4-kor), és látja hogy az nem hoz semmit.
Szerintem NE akarjunk olyan drága és körülményes lenni mint a televízió vagy óriásplakát.