Egy searchenginewatch cikk nyomán születik ez a szösszenet, nagyon szépen összefoglalták hogy mit kell tudni erről a fura képződményről.
Szóval vagyünk egy jó kis Content Google Display Network kampányt. Szépen futnak a dolgok, (tegyük fel hogy barkácseszközöket hirdetünk). Feltűnik azonban egy-két olyan oldal, amelyek már a nevükben is jól céloznak, mert teszekveszekahazkorul.hu és barkacsolasmindenkinek.hu és hasonló oldalak. Ráadásul kiderül, egészen szépen konvertálnak. Annyira, hogy már nem csak magasabb licittel, és kulcsszavakkal akarom célozni, hanem szívesen kiemelem egy Placement Targeted kampányba (leánykori nevén Site Targeted kampány), ahol megszüntetem a kulcsszavas megfeleltetést, és MINDEN lehetséges alkalommal ott szeretnék lenni az aukcióban, és versenyezni a megjelenésért (nekem kell az a megjelenés).
És szépen kiemelem egy kulcsszavas célzás nélküli, Placement Targeted kampányba.
Valahogy így: (és törlöm az összes kulcsszót is)
És ekkor jön a döbbenet, nem működik! De miért?
Az a helyzet, hogy a Placement Targeted kampány másképpen működik mint a Content-ben a Managed Placement (vagy Automatic Placement). Ugyanis az utóbbinál a hirdetés bekerül az aukciós rendszerbe, és aki nyer az kerül fölülre, utána a többiek (attól függ hány hely van szöveges hirdetésre az adott AdSense blokkban). De ha ugyanezen helyre versenyzel egy Placement Targeted kampánnyal, ott ha nyersz, akkor a hirdetésed kitölti a teljes rendelkezésre álló területet (az összes helyet). Hoppá. (igen, ez a magyarázat a fura megjelenésekre, az ilyenekre:)
Valahogy úgy, mint amikor a banner hirdetés egyszercsak mindig átlagos első helyet mutat a Content-ben. Naná, hiszen egyedül van 🙂
Vagyis visszatérve a problémához, ha nagyon kell neked az a bizonyos oldalon való megjelenés, akkor tessék érte harcolni (olvasd: magasabb licitekkel). Kezd azzal, hogy emelsz a Contentben jól működő liciten 10-15%-ot. Ha ezzel hozza amit elvársz, jó. Ha nem, akkor emeld tovább. Fontos azonban, itt is (mint az organikus forgalom növelésénél), nem a pozíció, kattok száma a lényeg, hanem hogy mennyi hasznos forgalmat hoz az oldalra. (kit érdekel az első hely, ha csak hulladék látogatások jönnek, jó lesz a harmadik is, de megérje, és a ROI érték megfeleljen)
És nem elfelejteni, itt is játszik (mint mindenhol) a Minőségi Pontszám. Kicsit másképpen számolódik mint a Search esetében, de itt is van, él és hatással van. Vagyis a CTR elsődleges, kezdd azzal, hogy a célzással egyidőben a legjobb CTR-ű hirdetési szöveget viszed át.
Nagy röviden ennyi. (Ebben a témában azért volt számomra is friss információ, és élvezem, mert segít újra és újra felfedezni a finomságokat az AdWords-ben)