Ez mostanában a téma, különösképpen hogy Barack Obama szétnyerte magát, és a szakmai (online) sajtó a netes szereplésének adja ezért az összes kreditet.
(az más hogy ezt nem is értem, nem lehet hogy az egyik jelölt értelmesebb/képzettebb/szimpatikusabb/akármi), hanem csak az lehet a döntő hogy ő volt a jobb a neten?)
Mindegy, mondjuk ki, ő tényleg használta (és kihasználta) azt amit a többiek nem. Azt, hogy az internet a hétköznapjaink része lett, olvasunk, levelezünk, keresünk, blogolunk, véleményeket olvasunk és írunk.
A srác (persze tudom, nem ő, hanem a kampányszakemberei) elkezdték felhasználni az internetet.
Elsőként arra, hogy pénzt gyűjtsenek.
600 millió dollárt szedtek össze közel 3 millió adományozótól.
Barack Obama már februárban költött heti 1 millió dollárt pusztán az AdWords-ben…
Íme egy kis eredmény:
Egy másik megdöbbentő tény:
A választás napján a CNN weboldala megötszörözte a forgalmát, és megnyolcszorozta az oldalletöltéseket.
27 millió egyedi látogató és 275 millió oldalletöltés. Hoppá. Ezek a számok a tévék látogatottsági adataival vetekszenek.
YouTube, AdWords, Twitter, Facebook, Myspace, Google, Yahoo, blogok, és ezernyi olyan dolog amiről a jelen mai magyar politikusának fogalma nincs (tisztelet – és ezt komolyan mondom – a kivételnek). A laptopot is a gyerek használja otthon, e-mail címük nincs.
Nálunk az már menő politikus akinek saját blogja van. Bocs, de ennyi nem lesz elég a következő választásokon.
Tessék megnézni mire és hogyan költött AdWords hirdetésekre a barnabőrű Barack srác:
Pedig egy ilyen névvel, amely egy betűben különbözik az első számú közellenség nevétől… háááát.
De még őt is megverte 🙂
Kicsit ébresztőnek szántam a dolgot, még van egy kis idő felkészülni.
Holnaptól már egy nappal kevesebb.
És az interneten percekben számolnak nem években.
Egy pár olvasnivaló:
Propelled by Internet, Barack Obama Wins Presidency
Why Barack Obama won
Barack Obama kampányoldala
Eight Reasons the Internet has Changed Politics Forever
Obama Campaign Getting Smarter with Google Adwords
Contrary to Misleading Text Messages, Election Day is November 4th
Obama, McCain And The Google Adwords Fight