A kérdést feltettem, meg kéne válaszolni.
Vajon alkalmas a keresőkben megjelenő hirdetés image építésre?
Hmm. Nézzünk ismét számokat. Az egyik ügyfelem ez idáig hirdetett 180.000 Ft-ért, kapott 2.1 millió megjelenést valamint 4.000 látogatót. 45 forint egy látogató, konverziós arány elég ha 1:100-hoz máris megérte. De nem is ez a lényeg. Hanem hogy azok a hirdetések amelyekre nem kattintottak, vagyis az a közel kettő millió megjelenés ér-e valamit?
Bizonyosan kevesebbet ér mint egy szép csillogó banner, hiszen szöveges hirdetés. Viszont a neve és a weboldal címe mindegyikben ott van, ha nem kattintott, a márkanév említése akkor is érték.
Most, hogy nemsokára mehet a CPM helyett a PPC banner hirdetés is, egyre érdekesebbé válik a dolog.
Kérdés: Tudsz olyan AdWords hirdetőt aki kimondottan image építés-re használja a hirdetését?
Sajnos itthon még nem láttam ilyet (ez nem jelenti azt hogy nincs), de határainkon kívül sok cég választotta már ezt az utat.
De hogyan és miért?
Mondok egy példát. Például tegyük fel hogy az egyik kozmetikai cég kijön egy iszonyúan hatásos pattanás elleni szerrel. Okos döntésként úgy érzik, hogy a tinédzser korosztály akinek a termék szól, erősen nethasználó, és szépen beteszik a hirdetést. Nem adnak el semmit a weboldalon keresztül, a hirdetés maga inkább áltlagos, hiányzik belőle az un. Call to Action (Felhívás a cselekvésre, például hogy: Amíg a készet tart, vagy Hívjon most). Szóval nem kell a sok kattintás, érték az is ha a fiatalok mindenhol látják a márka nevét, meg hogy ez egy szuper pattanás elleni szer.
Na ilyen lehetne az amikor image hirdetésként fut a szöveges hirdetés, image bannerként ugyanez mondjuk egy csomó tartalmi oldalon, és akár vieo banner-ént a kiválasztott nagyon tuti helyeken. Mindent egy helyről indítva, a Google AdWords-ből (basszuskulcs, tiszta reklámszagú dolog ez, de nem magam, hanem az AdWords-öt reklámozom. Google, mennyit fizettek?)