Quality Score revisited

Tartalomjegyzék

Ez a fránya minőségi pontszám, ez teljesen megkavarja az embereket, gondoltam egy pár dolgot egyenesbe teszek. (vigyázat, SOK számolás következik!)

1, A Minőségi pontszám (Quality Score vagy QS) egy kulcsszóhoz kötött (nem reklámszöveghez, account-hoz vagy weboldalhoz)
2, A QS attól függetlenül hogy egy adott szóhoz kötött érték, magában hordozza például az adott hirdetés átkattintási arányait, a Landing page letöltési sebességét (és valószínű hogy még más értékeket is – ezt a Google úgy szokta mondani hogy: és egyéb jellemzők)
3, A QS hatással van arra, hogy egy adott keresésnél hányadik helyre kerül a hirdetés. Hogyan? Valahogy így: A QS egy szorzószám, az adott szóhoz tartozó licitet megszorozzuk a Minőségi Pontszámmal, és kapunk egy Ad Rank-et, vagyis hirdetés minősítést(?). Ez határozza meg hogy hányadik helyre kerül a hirdetésünk. Akinek magasabb a rank-je, az kerül előrébb. Amolyan korrigált licitnek is tekinthetjük.
4, A magasabb pozíció értelemszerűen magasabb átkattintási arányt hoz, ezzel magasabb QS-t, és ez egy felfelé menő spirál LENNE HA a Google nem korrigálná az adott pozíciókhoz tartozó átkattintási arányokat. De korrigálja.
4, A QS hatással van a fizetendő összegre is. IGEN. HATÁSSAL VAN ARRA HOGY MENNYIT FIZETSZ.
A számolás a következő:

Amit fizetned kell = A mögötted jövő Ad Rank-je/QS + 1 dollárcent
Na akkor egy kis számolás.

Első számolási kör
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Mondjuk két hirdető van.
Aladár és Xavér.
Aladár max licitje egy adott szóra 20 Ft, Xavér viszont 80 forintot licitál.
Aladár Minőségi Pontszáma 9, Xavéré 2.

Vagyis (lásd 3-as pont feljebb)
Aladár Ad Rank-je 20Ft x 9 = 180
Xavér Ad Rank-je 80Ft x 2 = 160

Vagyis első lépésként Aladár kerül az első helyre, és Xavér a másodikra.
Aladár fizet (lásd feljebb a számolás módszerét) 160/9 + 1 dollárcent, vagyis 19,70-at (konkrétan 20 Ft-ot).
Ennél többet nem is fizethetne, hiszen ez az ő max licitje.

De mi van ha Xavér Minőségi pontszáma nem 2, hanem 3?

Második számolási kör
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Aladár Ad Rank-je 20Ft x 9 = 180
Xavér Ad Rank-je 80Ft x 3 = 240

Vagyis nem Aladár, hanem Xavér kerül az első helyre.
Xavér fizet 180/3 + 1 dollárcent, vagyis 62 Ft-ot.

De ez így neki mégsem jó, vajon meddig viheti lefelé a max licitjét hogy még az első helyen maradjon, de a lehető legkevesebbet fizesse?

Harmadik számolási kör
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Számoljunk visszafelé:

Mi az a licit, amivel még az első helyen marad?
Az ellenfél Ad Rank-je 180, ennél többet kell hoznia a szorzásnak (Licit x QS), Vagyis 3-as QS mellett 60-nál ugyanazon lenne az Ad Rank, vagyis legalább 61Ft-os licit kell.

Ekkor a számolás ismét:

Aladár Ad Rank-je 20Ft x 9 = 180
Xavér Ad Rank-je 61Ft x 3 = 183
Xavér fizet 180/3 + 1 dollárcent, vagyis 62 Ft-ot, de mivel a maximum licitje 61 Ft volt, ezért szükségszerűen annyi lesz egy katt ára.

Igen, jól látod. A licited csökkentése nem szükségszerűen okozza a kattintás árának csökkenését.
A licitet csökkentheti Xavér 80-ról 61 Ft-ig, de a katt ára összesen 1 Ft-tal lett olcsóbb.
A 62Ft maximum licit azonban bebiztosítja neki, hogy az első helyen maradhasson.

A minőségi pontszámod növelése viszont csökkentheti a kattintás árát.
Ha esetünkben Xavérnak QS-t sikerülne feltornázni 3-ról 4-re, akkor a számolás így változik:

Negyedik számolási kör
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Aladár Ad Rank-je 20Ft x 9 = 180
Xavér Ad Rank-je 80Ft x 4 = 320
Xavér fizet 180/4 + 1 dollárcent, vagyis 47 Ft.

Viszont, mivel a Minőségi Pontszáma magasabb, így csökkentheti a maximum licitjét, 46 Ft-ig.
Ha 46 Ft a licitje, akkor 47Ft-ról lecsökken a fizetendő összeg 46Ft-ra.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Van ebből a sok számolásból egy nagy rakat tanulság:

1, Ha ökör a versenytárs, akkor a magas licitjeivel képes nagyon megdobni az általad fizetendő összeget.
2, Ha csökkented a licited, azzal még korántsem lesz alacsonyabb a kattintás ára.
3, A minőségi pontszám jelentős faktor, ezzel jelentősen lehet csökkenteni a kattok árát
4, Nem kell mindig az első hely. Esetlegesen a lényegesen olcsóbb második vagy harmadik hely jobb.

Amit nem értek, és nyitott kérdés bennem is:
5, Mi van akkor ha a két Ad Rank teljesen azonos? Akkor a Minőségi Pontszám vagy a Minimum licit a döntő faktor?
6, Ha csak egy hirdető van, akkor mi alapján számolja a rendszer a fizetendő összeget?

Remélem a sok szám között nem vesztem el én is. Ha valahol elszámoltam, vagy rosszul következtettem, szólj kérlek!

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink